וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מרוצה: מאה ימים ראשונים מוצלחים

פנחס וולף

5.7.2009 / 10:31

ראש הממשלה מנה את הישגי הממשלה לקראת תום 100 הימים הראשונים לכהונתה: ממשלת אחדות, ביטחון והסכמה לאומית על פיתרון שתי המדינות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענק ברק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הבוקר (ראשון) דברים בישיבת הממשלה, והציג את מה שהוא מגדיר "הישגי הממשלה לקראת תום 100 הימים הראשונים לכהונתה". לדברי נתניהו, "ההישג הראשון הוא הרכבת ממשלת האחדות ויציקת תוכן של אחדות. "הבאנו הסכמה לאומית על המושג שתי מדינות לשני עמים בתנאי שהפלסטינים יכירו בישראל כמדינת העם היהודי ושישראל תקבל גבולות בני הגנה, דבר שכולל פירוז מלא של המדינה הפלסטינית. זה הביטוי החשוב ביותר של ממשלת האחדות".

נתניהו זקף לזכות הממשלה את השקט היחסי מהפן הביטחוני ואמר כי "יש הישג נוסף, השקט. אין ספק שמבצע עופרת יצוקה נתן תשתית טובה לשקט, אבל ניסו אותנו וההנחיה שהנחיתי היא שתבוא תגובה תקיפה על כל ירי. אנחנו במאבק מתמשך על הביטחון, גם השוטף וגם הביטחון הלאומי. אלה היעדים שימשיכו להנחות אותנו בשנים הקרובות לטובת כל אזרחי המדינה".

נתניהו התייחס גם לפן הכלכלי ואמר כי "גיבשנו גם אחדות לאומית בכלכלה. אנחנו הולכים להעביר תקציב דו-שנתי בשבוע הבא, הראשון במדינת ישראל. זה מרכיב של יציבות באקלים של חוסר יציבות. אנחנו גם מתקדמים ברפורמות השונות. הצעת החוק לרפורמה במנהל מקרקעי ישראל תאפשר לרוב האזרחים להיות בעלי הבית של בתיהם ותאפשר לצעירים ולחיילים משוחררים לרכוש דירה בלי למשכן את כל עתידם. דבר חשוב נוסף שהממשלה עשתה הוא העברת חוק בנק ישראל, שמחכים לו הרבה שנים".

"הקפאת הבנייה כמוה כהקפאת הילודה"

בתוך כך, התייחסו הבוקר לפני ישיבת הממשלה כמה מהשרים לסוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות. השר לענייני הסברה ותפוצות, יולי אדלשטיין (ליכוד), אמר כי "הקפאת הבנייה כמוה כהקפאת הילודה, וזה משהו שיאה למשטרים כמו משטר מאו בסין ולא למדינת ישראל". לדבריו, "ראש הממשלה נתניהו הבהיר בפורום שרינו שאין כרגע שום הסכמות והתחייבות להקפאת הבניה, ואני מקווה שגם שר הביטחון, אהוד ברק, לא יתן התחייבות דומה בפגישתו עם ג'ורג' מיטשל בלונדון הערב".

שר הביטחון אהוד ברק אמר לפני הישיבה: "אני נוסע הערב לפגוש את מיטשל בלונדון, במטרה לקדם את ההבנה לגבי מהלכים מדיניים על הסדר איזורי כולל, וכן את הדרך לתרגם את מפת הדרכים לדרך משותפת שמוסכמת על כולם בתהליך מול הפלסטינים".

השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן (ליכוד), התייחס אף הוא לסוגיית הקפאת הבנייה בתהנחלויות, ואמר כי "בשום פנים לא נאפשר הקפאה, ולו זמנית, של הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, "הייתי מציע לקהילה הבין לאומית ולממשל האמריקני לדרוש מהפלסטינים מחוות ונכונות לתהליך מדיני. ביקשתי משר הכלכלה הפלסטיני לשתף פעולה בעניין איכות הסביבה, אך הוא נענה בשלילה בידי עמיתיו ברמאללה. צריך להבין שהמחסום האמיתי לתהליך השלום נמצא בצד הפלסטיני".

השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן (ליכוד), אמר כי "בשום פנים לא נאפשר הקפאה, ולו זמנית, של הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, "הייתי מציע לקהילה הבין לאומית ולממשל האמריקני לדרוש מהפלסטינים מחוות ונכונות לתהליך מדיני. ביקשתי משר הכלכלה הפלסטיני לשתף פעולה בעניין איכות הסביבה, אך הוא נענה בשלילה בידי עמיתיו ברמאללה. צריך להבין שהמחסום האמיתי לתהליך השלום נמצא בצד הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully