וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש להיזהר במתן גלולות לנשים עם מיגרנה"

נעמה טלמור

5.7.2009 / 6:07

בעקבות מחקר שמצא קשר בין מיגרנת אאורה המתבטאת בהפרעות ראייה לבין שבץ מוחי, ממליצים מומחים להימנע במקרה זה מנטילת גלולות למניעת הריון המכילות אסטרוגן

איגודי הנוירולוגים והגינקולוגים החליטו להמליץ לכל הנשים הסובלות ממיגרנה מסוג אאורה, שלא להשתמש בגלולות למניעת מניעת הריון או כל אמצעי אחר המכיל את הורמון האסטרוגן. ההחלטה התקבלה בעקבות מחקר שנערך במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב ובו נמצא קשר בין המיגרנה המתבטאת בהפרעות ראייה לבין שבץ מוחי.

נשים שסובלות מהמיגרנה, יוכלו להשתמש באמצעי מניעה המכילים פרוגסטרון. אחת מכל חמש נשים סובלת ממיגרנה, כאשר 30% מהן סובלות ממיגרנה עם אאורה. בחברה לכאבי ראש, בשיתוף איגוד הנוירולוגים ואיגוד הגינקולוגים, החליטו כי יש צורך להיערך בהתאם ולמנוע מנשים אלו קבלת טיפולים למניעת הריון הכוללים אסטרוגן, כדי להפחית את הסיכון לשבץ מוחי.

השבוע הוציאו סגן מנהל המחלקה לנוירולוגיה ב"איכילוב" ויו"ר החברה הישראלית לכאבי ראש ופנים, ד"ר אמנון מוסק, בשיתוף מנהל היחידה למחלות כלי דם של המוח בבית החולים ויו"ר איגוד הנוירולוגים פרופ' נתן בורנשטיין ויו"ר החברה לאמצעי מניעה פרופ' דני זיידמן, נייר עמדה הקובע המלצות לשימוש באמצעים למניעת הריון לנשים הסובלות ממיגרנה.

מיגרנה הינה תופעה שכיחה המופיעה אצל 15-18% מהנשים ואצל 6-12% מהגברים. כ-20-30% מכלל חולי המיגרנה סובלים ממיגרנה עם אאורה, שהיא כאמור הפרעה נוירולוגית מוקדית המתאפיינת בעיקר בהפרעות בראייה. בשני מחקרים פרוספקטיביים, נמצא שלנשים שסבלו ממיגרנה עם אאורה היה סיכוי של פי 1.7 ללקות בשבץ מוחי, לעומת נשים שלא סבלו ממיגרנה.

"ההמלצות שהתקבלו מהוות צעד חשוב בשמירה על בריאות האישה. נשים הסובלות ממיגרנה עם אאורה, נדרשות בעת קבלת מרשם לגלולות לדווח לרופא שלהן על כך, על מנת שניתן יהיה למנוע את הסיכון לשבץ מוחי, בבחינת הקדמת תרופה למכה", סיכם ד"ר מוסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully