וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערב הסעודית לא אפשרה תקיפה באירן"

פנחס וולף

5.7.2009 / 9:52

בלשכת נתניהו אומרים כי הדיווח בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס", לפיו ערב הסעודית "תעלים עין" ממטוסי חיל האוויר בדרך לפשיטה באירן, הוא "שגוי מן היסוד"

בלשכת ראש הממשלה מכחישים היום (ראשון) את הפרסום לפיו ערב הסעודית אישרה לחיל האוויר לעבור בשטחה במידה וישראל תתקוף את מתקני הגרעין של אירן. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "הפרסומים שגויים מן היסוד וחסרי כל בסיס".

העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" דיווח הבוקר כי ערב הסעודית תאפשר למטוסי חיל האוויר הישראליים לתקוף מתחומה האווירי את אירן. על פי הדיווח, ראש המוסד מאיר דגן, נועד בחודשים האחרונים בנושא עם גורמים בערב הסעודית ובעקבות כך הבטיח דגן לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי ריאד "תעלים עין" ממטוסים ישראליים שיטוסו מעל שמי הממלכה בדרך לפשיטה אפשרית על אתרי הגרעין של אירן.

העיתון מצטט גם מקור דיפלומטי שאמר כי "הסעודים כבר הסכימו באופן מרומז לאפשרות שמטוסי חיל האוויר הישראלי יוכלו לעבור מעל שמי ריאד, במשימה שמהווה אינטרס משותף גם לישראל וגם לערב הסעודית". גורם ביטחוני ישראלי אישר כי המוסד מקיים "קשרי עבודה" עם הסעודים.

ג'ון בולטון, מי ששימש כשגריר ארצות הברית באו"ם וביקר באחרונה במדינות המפרץ, התייחס לשיתוף הפעולה האפשרי ואמר כי שימוש של ישראל במרחב האווירי של ערב הסעודית הוא "בהחלט הגיוני". בולטון ששוחח באחרונה עם מספר מנהיגים ערבים הוסיף כי "אף אחד מהם לא יודה בכך בפומבי, אבל הם בוודאות יעלימו עין ממעבר של מטוסים ישראליים, אם ישראל לא תציג את התקיפה בקול תרועה רמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully