וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החילונים לא ייכנעו לאלימות החרדים"

איילה חננאל

4.7.2009 / 21:10

החרדים חידשו הערב את ההפגנות האלימות נגד פתיחת חניונים בשבת. אלפי חרדים ניסו לפרוץ לחניון קרתא, יידו אבנים וצעקו לעבר השוטרים "נאצים". ח"כ הורוביץ: "לא נכנע לאלימות החרדים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: נעמה דרור)

מהומות השבת: לאחר שנרגעו הרוחות בהפגנת החרדים סמוך לחניון קרתא בירושלים, הבעירו לפני זמן קצר (שבת) מפגינים ערימות ופחי אשפה בצומת הרחובות שבטי ישראל ומאה שערים. כוחות משטרה נמצאים במקום ובשלב זה לא דווח על נפגעים.

מוקדם יותר אלפי חרדים התעמתו עם אנשי כוחות הביטחון ברחובות שבטי ישראל והנביאים. החרדים יצאו בתהלוכה לעבר חניון קרתא, אך נחסמו על ידי כוח המשטרה המוצב במקום.

מהמשטרה נמסר כי אבנים יודו לעבר השוטרים, וכי החרדים אף ניסו לפרוץ את גדרות המשטרה, לפרוץ לחניון קרתא ולחסום את הצומת. נעשה שימוש בפרשים על מנת למנוע זאת בעדם. לא דווח על נפגעים. החרדים צעקו לעבר השוטרים: "נאצים, קציני אס.אס".

בנוסף למהומות בחניון קרתא, חרדים יידו אבנים לעבר כלי רכב בכביש בין הגבעה הצרפתית לשכונת רמות בעיר. כוחות משטרה הוזעקו למקום. לא דווח על נפגעים.

חבר הכנסת ניצן הורוביץ' אמר הערב בתגובה להפגנות החרדים כי, "הציבור החופשי בירושלים וברחבי הארץ לא ייכנע לאלימות החרדית הקשה החושפת את פרצופו ואופיו האמיתי של המאבק החרדי. זהו מבחן עבור הדמוקרטיה הישראלית בדרך למדינה חופשית באמת".

מהומות גם לפני שבוע

במהומות הקשות שהתרחשו בשבוע שעבר בעיר, נפצע צעיר בן 20 באורח קשה וילד בן שש נפצע באורח קל. כמו כן נעצרו 57 בני אדם, מתוכם 10 בשכונת בית גן והשאר במאה שערים. חמישה שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים וחפצים, ואחד מהם פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם.

המהומות פרצו לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים הורה לפתוח בשבת את חניון קרתא, הממוקם למרגלות שער יפו בעיר העתיקה. לדברי בית המשפט, פתרון זה "הוא לטובת כלל הציבור בירושלים ואמור לתת מענה לעמדות ציבורים שונים בעיר, ולהביא לרגיעה ביחסים שבין אותם ציבורים". לפי ההחלטה, ייגבה תשלום סמלי עבור השימוש בחניון.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה, כי חניון קרתא "נותן את המענה הטוב ביותר לבעיות הבטיחות מבחינת המיקום והקרבה למוקד הבעיה, הגודל ואפשרות החניה לאוטובוסים בו". עוד נאמר, כי "פתיחת חניון קרתא מייתרת את הצורך בפתיחתו של חניון ספרא. ראש העיר חוזר ומדגיש כי המניע לפתיחת החניון הוא מחויבותו לביטחון הציבור ולמתן פתרון אמת לבעיה על פי דרישת המשטרה".

עדכון ראשון: 18:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully