וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לצפון קוריאה: לא להגברת המתיחות

4.7.2009 / 15:30

צפון קוריאה בחרה דווקא ביום העצמאות האמריקני כדי לבצע שבעה ניסויי שיגור של טילי סקאד. ארה"ב: על פיונגיאנג להתפרק מהגרעין

משרד החוץ האמריקאי הגיב היום (שבת) לניסויי שיגור הטילים שקיימה הבוקר צפון קוריאה. "אנו קוראים לצפון קוריאה לא להגביר את המתיחות", נאמר בהודעה. "על צפון קוריאה להימנע מכל פעולה שעלולה להגביר את המתיחות, ולהתמקד בתוכנית לפירוק הגרעין וביישום התחייבויותיה מספטמבר 2005".

הבוקר כאמור, בעת שמיליוני אמריקאים חגגו את יום העצמאות האמריקאי, בחרה צפון קוריאה להתגרות במכוון בארצות הברית.
היא ביצעה הבוקר ובמהלך ליל אמש שבעה ניסויי שיגור של טילים מחופה המזרחי של המדינה. סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית מדווחת כי מועד הניסויים אינו מקרי, שכן הם מכוונים כפרובוקציה אל עבר ארצות הברית, אשר מציינת היום את יום עצמאותה.

הטילים בהם בוצעו ניסויי השיגור הינם טילים מסוג סקאד, מה שמסמל עליית מדרגה מבחינת המסר ששולחת צפון קוריאה לעולם, שכן הניסויים הקודמים היו בטילים בעלי טווח קצר יותר. ניסויי השיגור מתווספים למספר ניסויים גרעיניים שערכה המדינה הקומוניסטית בחודש מאי האחרון, זמן רב לאחר שהודיעה לכאורה כי נטשה את תוכניות הגרעין שלה.

שר החוץ של יפן גינה באופן חריף את שיגורי הטילים שביצעה צפון קוריאה, ואמר כי "שיגורים הטילים מתפרשים על ידינו כמעשה התגרות חמור של צפון קוריאה במדינותיה השכנות, והם מנוגדים להחלטותיה של מועצת האו"ם בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully