וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ייפגש עם מיטשל פעם נוספת - בלונדון

3.7.2009 / 22:31

שר הביטחון ייצא ביום ראשון לבריטניה, ועשוי אף לערוך פגישות עם אישים נוספים. זו תהיה הפגישה השנייה של מיטשל וברק תוך פחות משבוע

שר הביטחון אהוד ברק יטוס ביום ראשון ללונדון על מנת להיפגש עם השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל, כך סיפר הערב (שישי) גורם ישראלי בכיר. הפגישה בין השניים תהיה השנייה במספר ימים, לאחר שהאישים נפגשו ביום שלישי בניו יורק.

"שר הביטחון ברק יטוס ביום ראשון בלילה על מנת להיפגש ביום שני עם מיטשל", סיפר הבכיר והוסיף כי "ייתכן שברק יערוך פגישות נוספות בלונדון". ביום שלישי אמר ברק לאחר פגישתו עם מיטשל כי "עדיין מוקדם בכדי לומר האם תכריז ישראל על הקפאה זמנית של בניית ההתנחלויות בגדה המערבית". ברק אמר כי השיחה עם מיטשל שנמשכה כארבע שעות היתה חיובית ,"אם כי נותרו עדיין סוגיות ללבנן". "אנו שוקלים כל תרומה חיובית שישראל יכולה לעשות במאמצי השלום", סיכם. הפגישה התקיימה על רקע הדרישה האמריקאית להקפיא לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות.

לפני טיסתו לארצות הברית הצהיר ברק כי "הדיאלוג האינטימי והישיר עם ארצות הברית נמשך והשיחה עם מיטשל באה בהמשך לנאום אובמה ולנאום ראש הממשלה נתניהו. מטרת השיחה עם מיטשל היא לקדם תהליך של הסדר אזורי כולל במזרח התיכון". ברק ינסה לרכך את ההתנגדות הגורפת של האמריקאים לבנייה בתנחלויות. בפגישה עם מיטשל העלה ברק מספר חלופות לדרישה האמריקאית הגורפת.

בימים האחרונים הורגש ניסיון לרכך את הטונים בין וושינגטון לירושלים. דוברה של מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, אמר השבוע כי "אנו עובדים עם כל הצדדים כדי לנסות וליצור סביבה שתעודד חידוש של המו"מ. אנו ממתינים בציפייה לשבת ולדבר על דרכים שבהם ניתן להניע את התהליך קדימה. אני לא עומד לשפוט מראש מה עומד להיות מחר". הדובר הוסיף כי "מתוך המילה מו"מ נגזר כי השניים ישבו וידונו בדברים. אני לא עומד לומר אם אנחנו מעוניינים להתפשר או לא – אני מתכוון, בואו פשוט נראה מה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully