וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערבים לא יזוזו מהגליל

פאיז עבאס

3.7.2009 / 19:25

פאיז עבאס זועם על שר השיכון אטיאס, שקרא לעצור את התפשטות הערבים בצפון. "אנחנו מלח הארץ, ולא נעזוב בגלל אנשים עלובים כמוך"

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מש"ס מודאג מאוד מהתפשטות הערבים במרחבי בגליל. דבריו של אטיאס, שנולד בתל אביב ושמשפחתו הגיעה ממרוקו, מעידים על דבר אחד בלבד והוא עודף רגשי נחיתות בגלל מוצאו המזרחי.

השר אטיאס לא מצליח לתפוס כותרות בתחום משרדו, בוודאי לא ביחס לכמות הכותרות שגרף כשר התקשורת בממשלת אולמרט, ולכן כעת הוא מתחנף לחרדים האשכנזים, כביכול דואג להם ומביע דאגה מכיבוש הערבים בגליל. האם אנחנו אלה שהגענו ממרוקו וכבשנו משהו?

השר יודע היטב שאשכנזי הוא לא ושמוסדות החרדים האשכנזים לא יקבלו אותו אפילו למשרת שרת אצלהם, ובטח לא יקבלו את בניו או בנותיו לבית המדרש שלהם. אבל הוא דואג לחרדים ורוצה לבנות להם שכונות או ישובים, כי הם מסכנים. הריבוי הטבעי שלהם מחייב אותו, לדבריו, כשר שיכון לבנות להם בתים. הכול טוב ויפה, אטיאס, אבל למה לך להתבטא בצורה מעוררת סלידה וגועל. מדוע אתה, כמזרחי, מצאת לעצמך את המיעוט הערבי להיתלות עליו ולהזהיר מפניו? אילו היית אשכנזי, הייתי מעניק לך את התואר "הגרמני החדש". אפילו את זה אתה לא שווה שאעניק לך.

דע לך, השר אטיאס, שאני מבין את התסכול שלך ושל רבים אחרים מבני עדות המזרח. אבל אל תוציא את זה על הערבים, כי אנחנו לא נשתוק, ונדע כיצד להתגונן מפני אנשים עלובים כמוך. אני, ואבי, סבי, וסבא של סבי, בני הגליל. גם ילדיי ונכדי יישארו גליליים, כי הגליל הוא חלק מהנשמה שלנו. נולדנו כאן, אנו גאים בהשתייכותנו לאדמת הגליל, נופיה והאוכל שלה. לא אתה וההסתה שלך, ולא אנשים כמוך הסובלים יגרמו לנו לעזוב. אנו מלח הארץ הזו. ואתה ושכמותך הם הלכלוך שנדבק במלח, ואנחנו יודעים כיצד לנקות את עצמנו ממנו.

הגליל לא יהפוך לשחור

השר אטיאס, אין לך מה לצפות מהחרדים האשכנזים, הם לא יאהבו אותך, כי אתה בשבילם פראנק קטן. השר אטיאס, אתה כמו חבריך מש"ס, יודעים בתקופת הבחירות להתחנף לערבים. אתם מתחננים ואפילו משפילים את עצמכם, על מנת שהערבים יצביעו עבור מפלגתכם. לצערי התחנונים, הבקשות בערבית הקלוקלת והדיבור על שוויון שכנעו בעבר גם ערבים עלובי נפש להצביע עבורכם. אני מודיע לך בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, שאנו נשאר בגליל, נבנה בו את בתינו, נתגורר בכל מקום שאנו חפצים, גם בשכונות שאתה מתכנן לחרדים, ולא ניתן את ההזדמנות לאנשים קטנים כמוך לשבש לנו את החיים בנוף הפסטורלי של הגליל. נוף, שאתה רוצה להפוך מירוק לשחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully