וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט חוזר לצנוח

הדר תדמור

3.7.2009 / 8:20

בעקבות האבטלה בארה"ב ואירופה, נסחר הזהב השחור בשער נמוך של 66.5 דולר לחבית

מחיר הנפט ממשיך לרדת, בעקבות העלייה בשיעור האבטלה בארה"ב ואירופה אשר העלו את החששות לעיכוב בהתאוששות הכלכלה העולמית ובכך גם לעיכוב בעלייה בביקוש לנפט ברחבי העולם.

מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש אוגוסט יורדים ב-0.3% ונסחרים ב-66.5 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. אתמול נפל מחיר הנפט ביותר מ-2 דולר לחבית בעקבות פרסום דו"ח התעסוקה האמריקאי. עד כה השבוע ירדו מחירי החוזים על הנפט ב-3.9%.

שיעור האבטלה הרשמי בארה"ב (u-3) עלה ביוני ב-0.1% לרמה של 9.5% - רמתו הגבוהה ביותר מאז אוגוסט 1983. עם זאת, שיטת חישוב מקיפה יותר של שיעור האבטלה שמפרסם משרד העבודה (u-6), הכוללת גם מועסקים במשרה חלקית מסיבות כלכליות וכן עובדים זמניים מסוימים, הראתה כי שיעור האבטלה בארה"ב עלה ביוני לרמה של 16.5% - שיעור האבטלה הגבוה ביותר שנרשם מאז שנת 1941 בכלל שיטות חישוב האבטלה של משרד העבודה האמריקאי - ועלייה של 0.1% לעומת חודש מארס (הנתון מתפרסם על בסיס רבעוני).

שיעור האבטלה ב-16 המדינות החולקות את מטבע היורו עלה לרמת שיא של 10 שנים בחודש מאי, ובכך העלה חששות שההתאוששות הכלכלית של האזור תתעכב. היורוסטאט, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, דיווחה כי שיעור האבטלה במדינות גוש היורו עמד בחודש מאי על 9.5%, לעומת 9.3% באפריל. זהו שיעור האבטלה הגבוה ביותר מאז מאי 1999. אנליסטים צופים כי שיעור האבטלה לחודש יולי יעמוד על 9.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully