וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר משך מהכנסת את הצעת התקציב

5.12.2001 / 14:45

המשמעות: מינואר 2002 לא יהיה תקציב ומשרדי הממשלה יפעלו לפי תקציב חודשי; אם התקציב לא יאושר, בינואר יופעלו 6 חוקים פרטיים בעלות של 660 מיליון שקל בשנה

שר האוצר סילבן שלום הודיע בשעות הצהריים כי בהמשך למשיכת חוק ההסדרים במשק לא יעלה בסוף החודש להצבעה בקריאה שנייה ושלישית את חוק התקציב ל-2002. פירוש הדבר כי החל מינואר 2002 יפעלו משרדי הממשלה לפי תקציב חודשי שנגזר מתקציבם בשנת 2001. שלום הזהיר כי כתוצאה מכך תהיה פגיעה קשה בתשתיות, לא יוגדלו תקציבים לביטחון ולא ייווצרו מקומות עבודה חדשים.


לפני ההודעה הדרמטית של שר האוצר קדמה ישיבת בוקר של ועדת הכנסת, שהתפוצצה בעקבות מהומה, שהתחוללה אחרי שיו"ר הקואליציה, ח"כ זאב בוים , איים למשוך את החוק בשם שר האוצר, לאחר שלא הגיע להסכמה עם יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יוסי כץ, בעניין דרישת הכנסת לפצל את הדיון על חוק ההסדרים בין הועדות השונות.

בעת חידוש הישיבה הופיע בועדה סגן שר האוצר, יצחק כהן, והודיע כי השר מושך את הצעת החוק. אולם היועצת המשפטית של הכנסת אנה שניידר, אמרה, כי אין זה בסמכותו של סגן שר האוצר למשוך את החוק, מאחר שאינו חבר ממשלה.

יו"ר הועדה, ח"כ יוסי כ"ץ, דחה את המשך הישיבה לשעה 13:00, כדי לאפשר לשר האוצר להגיש בכתב את בקשתו למשוך את החוק. ואכן, שר האוצר סילבן שלום משך את החוק מהכנסת.

יצוין כי בלא חקיקת חוק ההסדרים עד לסוף השנה הנוכחית, יופעלו בתחילת ינואר 2002 שישה חוקים פרטיים, שהוקפאו עד כה, בעלות תקציבית של 660 מיליון שקל בשנה. בנוסף, אם לא יאושר התקציב לא יוכלו משרדי הממשלה לבצע התקשרויות חדשות בתחילת 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully