וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש גדול עליהם

רינה וייסגל הלקין

3.7.2009 / 9:18

ילדים בעלי בעיות גנטיות קשות ומחלות כרוניות סובלים בעיקר מבדידות. הקיץ הם יוכלו ליהנות מקייטנה מיוחדת של עמותת "שמחה לילד", רק שהעלות גבוהה והם זקוקים לתרומות כדי שלכמה ימים יוכלו להרגיש כמו כולם

כמקובל בעידן השפע, כמעט מידי יום צצה לה קייטנה חדשה עם קונספט עדכני שיהפוך לילדים את החופש לגדול - קייטנת קרקס, קייטנת קולנוע, קייטנת טבע, ספורט, מחשבים ומה לא. עבור הילדים מדובר בתוכנית ענפה, כולל שוקו ולחמנייה, ועבור ההורים מדובר במסגרת שמצילה אותם מלהפוך לתוכנית בידור. אבל בין כל שלל האטרקציות יש גם קייטנה אחרת - קייטנה שעורכת עמותת "שמחה לילד": מחנה מיוחד בן חמישה ימים, לילדים הסובלים ממחלות גנטיות קשות ומחלות כרוניות.

נופלים בין המחלות

"עמותת "שמחה לילד" נוסדה לפני חמש שנים מתוך הבנה שישנה אוכלוסיה גדולה של ילדים (בגילאי 6 עד 18) שמבחינה קוגניטיבית הם רגילים לחלוטין, שלא לומר גאונים, אבל מבחינה פיזית הם בעלי נכות קשה וחיים עם מחלה שמלווה אותם לכל החיים ומשפיעה על היום יום שלהם" מסביר אלי קלרמן סמנכ"ל העמותה.

למשל?

"למשל ניוון שרירים, (SMI) שהיא מחלה מדרדרת, או CF, מחלה גנטית מגבילה מאוד של הצטברות ליחה בריאות המשפיעה על תוחלת החיים, דיסאוטונומיה, וכמובן שיש עוד. אם להוציא את הקושי הפיזי והנכויות של המחלות השונות, הבעיה העיקרית של הילדים האלו היא בדידות. כיוון, שכאמור, הם אינם סובלים מפיגור ומאוד מודעים לשונות להם".

ועל כן "שמחה לילד"?

"בדיוק, זה המקום שאנחנו מנסים לעזור להם, לאפשר להם, בדומה לבני גילם, לצאת אחרי הלימודים, לצאת לטיולים, ועוד. רובם סובלים חברתית, החברה היא אכזרית למי שאינו שווה בין שווים. בנוסף, אנו מספקים לאותם ילדים תמיכה נפשית. הילדים ערים למצבם וחלקם לא רוצים ליטול תרופות, יש להם שאלות לגבי העתיד שלהם, האם יתגייסו, האם יתחתנו וכדומה".

מחנה קיץ - השיא השנתי

עיקר הסיוע שמעניקה העמותה לאורך כול השנה נעשה באמצעות חונכות אישית. לכל ילד יש חניך שנפגש איתו פעם בשבוע, כאשר הדגש הוא כאמור הכיף וההיבט החברתי. "החונכים, בני 18 ומעלה, פועלים בהתנדבות, הם מחולקים לגיל ומין בהתאם לילד ועוברים הכנה מקיפה. למעשה, הפרויקט כולו מלווה על ידי עובדת סוציאלית. אנחנו רואים שינויים מדהימים בעקבות החונכות, ילדים שחוזרים לחיים, חוזרים ליטול תרופות ולהשקיע בעצמם" מתאר קלרמן. אמנם לצד החונכות האישית (המוענקת כרגע ל 120 ילדים באזור ירושלים והמרכז) העמותה פועלת גם בבתי החולים ומקלה על הילדים בזמן השהיה במחלקות, אבל קלרמן להוט להגיע ולתאר את גולת הכותרת השנתית - מחנה הקיץ. "היריעה קצרה מלהכיל את כל פעילות העמותה, ועם כל הגאווה שלי בפרויקט החונכות, מחנה הקיץ ומחנה החורף אליו יוצאים יחדיו הילד והחונך שלו, הם שיא רגשי שקשה לתאר".

ובכל זאת...

"עם כל הקושי ההפקתי והפיזי של כזו קייטנה, המחנה הוא אחד המקומות הכי שמחים. השנה המחנה מתקיים בין ה16 ל 20 ליולי, אנו שוהים בגדרה בתנאי פנימייה ומשם יוצאים לפעילויות". כשקלרמן אומר "פעילויות" מדובר באטרקציות שאינן מביישות קייטנות אחרות, הרבה מעבר לשוקו ולחמנייה. "אנחנו לוקחים אותם לטיסה בשמי הארץ, סקימולטור, קריוקי, בריכה ועוד", מתאר קלרמן, "השנה גם הכנו עבורם את המשחק המרוץ למיליון. מדובר ב"היי" של חמישה ימים ולא פחות חשוב חופש להורים העייפים".

לאושר יש מחיר

לצד החשיבות במתן "אוויר" להורים למילוי מצברים, לקייטנה יש השפעה חיובית על הקשר בין הילד לחונך שלו, גיבוש הנותן את אותותיו לאורך כל השנה לטענת קלרמן. "המסירות השנתית של החונכים מגיעה לשיא במחנה, בימי המחנה אין להם טלפונים, הם דואגים אבסולוטית לכול צרכי הילד, אם זה תרופות, סיוע עם הציוד וכדומה, וזה משפיע על הקרבה והקשר. החונכים עובדים קשה אבל תמיד חוזרים ומודים על ההזדמנות לצאת עם הילדים ולראות אותם כול כך מאושרים".

אבל לאושר הזה יש מחיר והוא יקר. עמותת "שמחה לילד" זקוקה לתרומת ולסיוע כספי על מנת לקיים את המחנה, שאמור להתחיל ממש בקרוב. "עלות כל ילד בקייטנה היא 1200 ש' והשתתפות ההורים היא מינימלית. אנו זקוקים לסיוע כספי לצד סיוע שווה כסף כגון: מזון, ממתקים, שתייה, חולצות טריקו, הסעות וכדומה. עלות מחנה כזה היא סדר גודל של 700 אלף שקל, אבל כאשר רואים את הילדים האלה, שנלחמים מידי יום על חיים רגילים, יוצאים מהשגרה, זה שווה כל פרוטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לתרומות של שווה כסף למחנה - חנה: 054.3050383

לתרומות כספיות למחנה - שירלי: 054.4283122

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully