וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לדו"ח אמנסטי על עזה אין קשר למציאות

2.7.2009 / 19:41

שר הביטחון דחה את דו"ח הארגון הבין לאומי לזכויות אדם, אשר קבע כי ישראל פגעה במכוון באזרחים בעזה. "החמאס הוא שפעל בדרך פחדנית וניצל את האוכלוסייה הפלסטינית"

שר הביטחון אהוד ברק דחה היום (חמישי) את דו"ח ארגון אמנסטי לפיו "ישראל הרגה באופן מכוון אזרחים פלסטינים ברצועה והתחמקה מחקירה בינלאומית" במבצע עופרת יצוקה. ברק אמר כי הדברים שהובאו בדו"ח ומוצגים כעובדות אינם נכונים ואין להם קשר למציאות.

"הדו"ח הינו מגמתי ומתעלם לחלוטין מהעובדה שחמאס פעל במשך שמונה שנים בדרך של טרור ופשע כנגד תושבי מדינת ישראל, תוך ביצוע פעולות טרור וירי בלתי פוסק לעבר אזרחי ישראל ושטחה. החמאס פעל בדרך פחדנית תוך ניצול ציני של האוכלוסייה הפלסטינית אותה הפך למגן חי. חובתם העליונה של צה"ל ומערכת הביטחון להעניק ביטחון לתושבי ישראל ודברים אלו לא באו לידי ביטוי בדו"ח".

שר הביטחון ברק שב וקבע כי צה"ל, מהרמטכ"ל ועד אחרון הלוחמים, הוא מהצבאות המוסריים בעולם, הפועל על פי הקודים האתיים הגבוהים ביותר, והדבר אף קיבל ביטוי בתחקירים שבוצעו לאחר המבצע.

אחת המהמסקנות המרכזיות שעלו מדו"ח אמנסטי בעניין הלחימה בעזה, הייתה כי "כוחות ישראלים הרגו מאות אזרחים פלסטינים לא-חמושים והשמידו אלפי בתים בעזה, בהתקפות אשר הפרו את דיני הלחימה". הדו"ח, אשר הוגש בשבוע שעבר וסקר לעומק את מבצע "עופרת יצוקה", גינה גם את חמאס ואת שאר הפלגים הפלסטינים החמושים אשר ירו מאות רקטות לעבר דרום ישראל.

"התקפות לא חוקיות אלו מהוות פשעי מלחמה והן אינן מתקבלות על הדעת", אמרה דונטלה רוברה, שעמדה בראש משלחת המחקר של אמנסטי אינטרנשיונל לעזה ודרום, בהתייחסה לירי הרקטות על ידי חמאס. "ואולם כישלונה של ישראל בחקירה הולמת של המעשים של כוחותיה בעזה, כולל פשעי מלחמה, והתנגדותה המתמשכת לשתף פעולה עם משלחת המחקר הבינלאומית של האו"ם בראשות ריצ'ארד גולדסטון הם עדות לכוונתה של ישראל להימנע מחקירה ציבורית מעמיקה ומדין וחשבון על מעשיה," הוסיפה.

דו"ח אמנסטי מבוסס על ראיות שנאספו במחקר שטח שנערך בין ינואר לפברואר השנה והתבצע על ידי נציגים של אמנסטי אינטרנשיונל, ביניהם מומחה לצבא, הדו"ח חושף בין היתר כי ישראל ביצעה שימוש בנשק קרב נגד אוכלוסייה אזרחית אשר נלכדה בעזה ללא אמצעים לברוח, וטוען כי קנה המידה והאינטנסיביות של ההתקפות על עזה היו חסרות תקדים. על פי הדו"ח, בין 1,400 הפלסטינים אשר נהרגו על ידי הכוחות הישראלים נמנו כ-300 ילדים ועוד מאות אזרחים לא-חמושים אשר לא לקחו חלק בקרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully