וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפלסטינית שנפצעה במחסום צה"ל ביקשה להתאבד"

יהושע בריינר ואופק עיני

3.7.2009 / 11:44

פלסטינית התקרבה הבוקר למחסום בבקעת הירדן כשהיא מחזיקה אקדח צעצוע, החיילים פתחו בנוהל מעצר חשוד וירו לעבר פלג גופה התחתון. האישה סיפרה כי רצתה להיפצע עקב התעללות שעברה על ידי משפחתה

כוח צה"ל פצע הבוקר באורח בינוני פלסטינית במחסום בקעות שבבקעת הירדן. האישה הגיעה למחסום כשהיא נושאת בידיה חפץ שעורר את חשדם של החיילים. הכוח פתח בנוהל מעצר חשוד מחשש שבידיה אמצעי לחימה, ומשלא נענתה לקריאות, ירו החיילים אל עבר פלג גופה התחתון ופצעו אותה.

לדברי גורם בטחוני הפלסטינית בת ה-17 החלה הבוקר לעבור במחסום הרכוב במחסום בקעות כאשר החיילים קראו לה לעבור למחסום הרגלי. באותו זמן הנערה החלה לחטט בתיק והוציאה אקדח. החיילים פתחו בנוהל מעצר חשוד וירו בה ברגלה. קצין מנהל אזרחי שנכח במקום שאל אותה לסיבת מעשיה והיא הראתה לו סימני חבלה על ידיה וסיפרה כי ביקשה למות עקב התעללות בביתה. מדובר בנערה נשואה עם ילד. היא פונתה לבית החולים בעפולה. מצה"ל נמסר כי החיילים פעלו לפי ההנחיות.

בתוך כך עולה מתחקיר צה"ל כי הנערה הפלסטינית שנהרגה אתמול ככל הנראה נפגעה ממרגמה שירה כח צה"ל ולא מפצמ"ר שנורה על ידי הפלסטינים כפי שטענו בצה"ל תחילה. עם זאת, התחקיר עדיין בעיצומו.

אמש דיווחו הפלסטינים כי הנערה בת ה- 17 נהרגה ו 5 פלסטינים נפצעו מפגיעת פגז טנק ישראלי ביישוב ג'יחר א-דיכ מזרחית למחנה הפליטים אל בוריג' שברצועת עזה. הגורמים הפלסטינים סיפרו כי פעילי הזרוע הצבאית של חמאס ביצעו ירי של פגז אר-פי-ג'י לעבר מספר ג'יפים של צה"ל ובתגובה ירו כוחות צה"ל על המקום. תחילה טען צה"ל כי הנערה נהרגה כתוצאה מ'תאונת עבודה' של היורים הפלסטינים אך הלילה , כאמור, שינה את הערכתו. לטענת הפלסטינים, הפגז פגע בבית מגורים וגרם למותה של היאם עיאש בת ה-17. ד"ר מעאויה חסנין, האחראי על שירותי החירום בעזה, אישר את הדיווחים בראיון טלפוני לסוכנות הידיעות הפלסטינית "ראמאתאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully