וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "הקהילה הבינ"ל איבדה פרופורציות"

קובי מנדל

2.7.2009 / 18:46

שר החוץ מתח ביקורת על העיסוק המתמשך בסוגיית ההתנחלויות והבהיר: "אנחנו ממשלה שרוצה להתקדם לקראת יישוב הסכסוך"

שר החוץ אביגדור ליברמן מתח היום (חמישי) ביקורת קשה על הקהילה הבינלאומית ועל עיסוקה בסוגיית הקפאת ההתנחלויות. בשיחה שערך עם ראשי העדה הדרוזית בביתו של ח"כ חאמד עמר (ישראל ביתנו) בשפרעם, אמר ליברמן כי "שמעתי היום את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מדברת בפרלמנט הגרמני וחוזרת על אותו משפט של 'הקפאה מוחלטת של כל החיים הנורמליים ביהודה ושומרון'. ואני שואל האם זה נכון על רקע כל מה שקרה היום, כשצפון קוריאה שיגרה שלושה טילים, ואנחנו ממשיכים להתעסק בנושאים הקשורים ליישוב היהודי בשטחים – האם זו הסתכלות נכונה? האם הדברים לא יצאו מפרופורציה?".

ליברמן הוסיף כי "אנו כולנו ראינו את אותן ההתרחשויות ואותם אירועים דרמטיים באירן. האם דווקא הנושא הזה של ניסיון לאפשר חיים נורמליים ביהודה ושומרון צריך להיות בראש סדר העדיפויות של הקהילה הבינלאומית? צריך להחזיר את הדברים לפרופורציה ואנו צריכים להסביר נכון את עמדותינו. ואנו יכולים לעשות זאת".

ליברמן אף מתח ביקורת על מדיניות הוויתורים של ישראל ואמר "אנחנו בהחלט ממשלה שרוצה להתקדם לקראת יישוב הסכסוך, ממשלה שרוצה להתקדם לקראת סוף הסכסוך, להביא פתרונות, שלא פוחדת לקחת אחריות, אבל לקחת אחריות – זה לא רק כל הזמן לוותר. תמיד אוהבים אותנו ומברכים אותנו כשאנו מוותרים ומוותרים. אני לא בטוח שהוויתורים האלו מביאים בסופו של דבר לתוצאה. זה לא מקרה שמאז הסכם אוסלו ב-93, עד היום, 16 שנה לאחר מכן, טרם הגענו לסוף הסכסוך והיו ממשלות שונות. גם אחרי 16 שנה, גם אחרי ההתנתקות, גם אחרי שהעברנו שטחים ניכרים ביו"ש לשליטת הרשות הפלסטינית ואחרי ששילמנו מחיר כבד מבחינת האנשים שנפגעו ונרצחו בפעולות הטרור אנחנו עדיין לא הגענו לאותו היעד המיוחל – סוף הסכסוך".

ליברמן הוסיף כי "אנו מתנהגים באחריות וזה לא פשוט. העולם עסוק לא רק בסכסוך הישראלי פלסטיני, יש צפון קוריאה, אפגניסטן, פקיסטן, עירק, אירן סודן וסומליה. לא חסרים סכסוכים בעולם ואנחנו צריכים לנווט נכון ולהסביר את עמדותינו בצורה הנכונה גם לידידנו בעולם וקודם כל לארצות הברית. אין ידידה גדולה יותר לישראל מארצות הברית, שהייתה ותישאר בעלת הברית הנאמנה והחשובה ביותר של ישראל, גם כשיש חילוקי דעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully