וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חדש לסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית

עידן דורנר

2.7.2009 / 17:05

היפני יוקיה אמאנו יעמוד בראש הגוף הפועל מטעם האו"ם בסוגיות הגרעין. הוא יחליף את מוחמד אל ברדאעי, שניהל לאחרונה עימות חריף עם ישראל

היפני יוקיה אמאנו ניצח היום (חמישי) ברוב דחוק בבחירות לראשות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, ויחליף בתפקיד את היו"ר הנוכחי מוחמד אל ברדאעי. ההצבעה נערכה מאחורי דלתיים סגורות. אמאנו זכה לרוב הדרוש של שני שלישים, לאחר ש-23 חברי מועצה מ-35 מדינות הצביעו בעדו, וחבר אחד נמנע. אמאנו ניצח בהצבעה את יריבו הדרום אפריקני.

מדינות רבות הביעו תקווה כי היו"ר החדש יזכה לקונצנזוס רחב, כיוון שיהיה עליו לעסוק בסוגיות חשובות ורגישות כגון תוכנית הגרעין האירנית, תוכנית הגרעין הצפון קוריאנית וחקירת המתקן הגרעיני שהופצץ בסוריה.

לאחרונה פרץ עימות חריף בין ישראל לבין היו"ר הפורש מוחמד אל ברדאעי, לאחר שהאחרון דחה בזעם את ההאשמות של ישראל, לפיהן הארגון מוטה פוליטית בחקירת הכור האטומי בסוריה. הוא כינה אותן "מסולפות לחלוטין".

שליח ישראל לפגישה בינלאומית שערכה הסוכנות, ישראל מיכאלי, האשים את אל ברדאעי בדרישה "מיותרת" ומשוא פנים כשדרש מישראל לספק עוד הוכחות לנוכחותו של כור במקום.
"אם יו"ר הסוכנות מבקש לקבל מידע נוסף מישראל, הוא לא היה צריך לסרב להיפגש עם גורמים ישראליים, והיה נמנע מלמתוח ביקורת פומבית על ישראל. ישראל קוראת לאל ברדאעי להימנע מנטיות פוליטיות בטיפול בתיק הסורי", סיכם מיכאלי.

אל ברדאעי הגיב באופן לא דיפלומטי וכינה את ההאשמותיו של מיכאלי "מסולפות לחלוטין". הוא הזכיר כי תקיפת הכור העירקי על ידי ישראל בשנת 1981 היתה "הפרה בוטה של החוק הבינלאומי", ואמר כי התקיפה בסוריה שייכת לאותה קטגוריה.

  • עוד באותו נושא:
  • סבא"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully