וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי הרב הצבאי: ”הוא תומך בגיוס בנות”

2.7.2009 / 16:42

גורמים שהיו בכנס סיפרו לוואלה! חדשות כי הדברים שיוחסו לרב הצבאי הראשי אינם נכונים, והבהירו כי ”הרב חיזק את החיילות על דרך התמודדותן בצבא”

מהומה על לא מאומה? נמשכת הסערה בעקבות דבריו של הרב הצבאי הראשי לצה"ל תא"ל אביחי רונצקי, כפי שפורסמו הבוקר (חמישי) בעיתון "הארץ". על פי הפרסום תא"ל רונצקי אמר כי בנות אינן צריכות לשרת בצבא, אולם גורמים שהיו בכנס מסרו לוואלה! חדשות כי לא כך היו פני הדברים.

מקורבי הרב הצבאי הראשי מסרו כי "הדברים לא נכונים. מעבר לכך צריך לשפוט את העניין לפי מעשיו של הרב. העובדות הן שהכנס אורגן על ידי הרב למען החיילות הדתיות והן אלו שהתרעמו על הקושי לשרת בצבא כחיילות דתיות. הרבצ"ר הנוכחי הוא הרב הצבאי הראשי היחידי בתולדות צה"ל שמינה קצינה למערך הרבנות ואף כתב בעבר מאמר הלכתי שקרא לשילוב בנות בצה"ל".

מנכ"ל "אלומה", עמותה שמובילה פרוייקט ההכנה לבנות דתיות לצה"ל, יפעת סלע, שנכחה בכנס אמרה כי "אני מבקשת להביע הסתייגות נחרצת מהדברים שהובאו כביכול מפיו של הרב רונצקי. אני סבורה שיש להצדיע לרב, ליועצת הרמטכ"ל לענייני נשים ולצה"ל שלאחר 60 שנות קיומו מצאו לנכון להקשיב, לטפל ולחזק את החיילות הדתיות שהחליטו להתנדב לשירות בצה"ל למרות שהן פטורות ממנו על פי חוק".

"הרב רונצקי דן עם החיילות על אתגרי השירות ואף ציין שהכיר את אשתו במהלך שירותו ושירותה הצבאי. בכנס הרב רונצקי לא נשאל על עמדתו ההלכתית או הערכית לגבי עצם הגיוס של נשים דתיות לצה"ל. החיילות הדתיות חכמות, יודעות ומכירות את עמדת הרבנים הרווחת, אותה גם שמעו ב-12 שנות לימודן במערכת החינוך הדתית".

אחד מהנוכחים בכנס סיפר לוואלה! חדשות כי "בכנס חיילות התלוננו בפני הרב רונצקי על הקושי בשירותן הצבאי מבחינה דתית, הן בעניין של שמירת נגיעה והן בעניין שמירת שבת וכשרות, ובעקבות כך הוא אמר כי אם יש אחת שלא יכולה להתנהל במקביל בצבא ובחיי הדת, כאיש דת, כי מלכתחילה היא לא צריכה להתגייס". לדברי אותו גורם, הרב רונצקי דיבר בכנס עם החיילות וחיזק אותן על דרך ההתמודדות שלהן בצבא.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ ציפי חוטבלי (ליכוד) אמרה בעניין ההתבטאות המיוחסת לרב הצבאי הראשי כי "מתברר כי הפרסום שגוי וכי דבריו התייחסו לקושי בשילוב חיילות דתיות בתפקידי לוחמה בשל חוסר היערכות מתאימה בצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully