וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: מעל 800 מיני בעלי חיים נכחדו בשנים האחרונות

2.7.2009 / 14:49

הארגון הבינלאומי לשימור הטבע מזהיר מפני הכחדה של 17,000 מינים בשנים הבאות. האשמים: התחממות כדור הארץ ואינטרסים כלכליים

יותר מ-800 מיני בעלי חיים וצמחים נכחדו בחצי המאה האחרונה. הנתונים פורסמו היום בדו"ח של ארגון הבינלאומי לשימור הטבע. עוד מדווח הארגון כי 17,000 זנים נמצאים כיום בסכנת הכחדה – כשליש מהדוחיים, שמינית מהציפורים וכמעט רבע מהיונקים עלולים להעלם מהעולם בשנים הבאות. נתונים אלה מצביעים על כשלון יעדי השימור של בעלי חיים עליהם חתמו רוב מדינות העולם בשנת 2002.

על פי החוקרים, הסיבה להיכחדות המינים השונים היא הפגיעה בבתי הגידול שלהם על ידי התעשייה ושינויי האקלים. לדבריהם, כל אלה ברי תיקון וניתן עוד לשמר בעלי חיים שכמעט נכחדו מן העולם. "אנו לא רוצים לבחור בין הכלכלה לטבע, רק מנסים להבהיר את חשיבות הטבע כשבאים לקחת החלטות הרות גורל" אמר ג'ין כריסטוף ואי, עורך הדוח, "יצירת מקומות עבודה היא נושא חשוב ביותר, אך לא כשזה בא על חשבון הטבע".

דוח זה אמנם חמור ביותר, אך החוקרים מזהירים כי מדובר באמדן חסר עקב בדיקה של חלק קטן מהזנים. לדבריהם, ניתוח מקיף יותר היה מביא נתונים קשים בהרבה. "מדובר במשבר חמור בהרבה מהמשבר הכלכלי" אומר ואי, "כשנופל מפעל גדול, או כשקורס בנק, אפשר לבנות אותם מחדש. בטבע, מה שנעלם לא יחזור לעולם". עוד הוא מוסיף, כי במדינות המתועשות והמפותחות כמו ארה"ב ואירופה, חשיבות מגוון צורות החיים משני לכלכלה. עם זאת, במדינות נזקקות, הבעיה העיקרית היא לא למצוא עבודה, אלא למצוא אוכל. ובעלי החיים וצמחים הם מזון – משאבים שהולכים ונעלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully