וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגרה במערב: צ' קוריאה שוב שיגרה טילים

עידן דורנר

2.7.2009 / 12:33

בדרום קוריאה טוענים, כי ככל הנראה מדובר בניסוי בטילי קרקע-ים. השיגור צפוי להחריף את המתיחות בין המדינה הקומוניסטית לקהילה הבינלאומית

צפון קוריאה ביצעה היום (חמישי) ניסוי בשלושה טילים קצרי טווח, סמוך לחופה המזרחי. כך אמר שר ההגנה של דרום קוריאה. הוא לא דיווח באילו טילים מדובר, אך סוכנות ידיעות דרום קוריאנית טוענת כי מדובר בטילי קרקע-ים. הניסוי צפוי להחריף את המתיחות בין המדינה הקומוניסטית לקהילה הבינלאומית, שעלתה על רקע הניסוי הגרעיני שביצעה צפון קוריאה בחודש מאי, והסנקציות שהוטלו עליה מצד מועצת הביטחון של האו"ם בתגובה. "צפינו שהם יערכו ניסוי מהסוג הזה", אמר שר ההגנה יו מיונג הואן. "זה לא סימן טוב שהם מפגינם כוח צבאי".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התחייב לפני כשבוע כי ארצו מוכנה למתקפה אפשרית של טילים מצד צפון קוריאה. בראיון לרשת CBS התבקש אובמה להתייחס לאפשרות שצפון קוריאה תשגר טילים לעבר הוואי ביות העצמאות האמריקאי, ה-4 ביולי. "אנו מתכוננים לכל האפשרויות", אמר. "אני לא רוצה לערוך ספקולציות, אך אני רוצה להבטיח לעם האמריקאי שהמדינה מוכנה לכל אפשרות", הוסיף.

צפון קוריאה אמרה בעבר כי היא "גאה להיות מעצמה גרעינית" ותגיב ללא היסוס אם תותקף, או אם תחשוב שהיא מותקפת. בעיתון המפלגה הקומוניסטית "רודונג סינמון" נכתב כי "על ארה"ב לשים לב עם מי יש לה העסק". "זו תהיה טעות גדולה מצד ארה"ב לחשוב שהיא לא תיפגע", נכתב בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully