וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: החל מבצע צבאי רחב נגד הטליבן

עידן דורנר

2.7.2009 / 12:26

הצבא האמריקאי שיגר לפנות בוקר את המבצע הגדול ביותר שנוהל במדינה נגד ארגון הטרור, מאז נכנס נשיא ארה"ב ברק אובמה לתפקידו

צבא ארה"ב פתח במתקפה רחבה נגד הטליבן בדרום אפגניסטן. במבצע לוקחים חלק כ-4,000 חיילי מארינס וכ-650 חיילים אפגנים, בסיוע אווירי של מטוסי נאט"ו. המבצע הנוכחי שונה ממבצעים קודמים שבוצעו נגד ארגון הטרור, בשל היקף הכוחות המשתתפים. מדובר במבצע הגדול הראשון בו לוקחים חלק חיילי המארינס. כמו כן, זהו המבצע הצבאי הגדול ביותר מאז נכנס נשיא ארה"ב ברק אובמה לתפקידו.

המבצע, המכונה 'מכת החרב', התחיל עם תנועה של כוחות לעבר המחוז הדרומי הלמנד בשעות הלילה. מסוקים וכלי רכב כבדים הובילו את הכוחות, ומטוסי נאט"ו סיפקו להם תגבורת אווירית. בשעות הראשונות למבצע לא נתקלו הכוחות בהתנגדות ממשית. חייל אחד נפצע באורח קל מפיצוץ מטען צד.

דרום אפגניסטן נחשבת המעוז הגדול ביותר של לוחמי הטליבן. לפי ההערכות המצבע יימשך מספר ימים. המטרה של המבצע היא לשפר את המצב הביטחוני במדינה, לפני הבחירות לנשיאות שייערכו ב-20 באוגוסט, כדי לאפשר לאזרחים להירשם לבחירות.

החל מהחודש שעבר שוהים באפגניסטן 61,130 חיילים מהכוח הרב לאומי, המורכב מחיילי 42 מדינות שונות. לארה"ב יש את מספר החיילים הרב ביותר, והוא עומד על 28,850. אובמה התחייב להעביר לאפגניסטן 21 אלף חיילים נוספים, שמרביתם יופנו לשם מעירק.

  • עוד באותו נושא:
  • אפגניסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully