וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזקיהו לבנקים: "פשטו את אפשרויות ההשקעה לציבור"

עומר רבין

2.7.2009 / 10:24

"מכשירים מתקדמים צריכים להיות מוצעים רק לאוכלוסיה שמבינה" אמר המפקח שקרא להפחית את רמות הסיכון במערכת הבנקאית

המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, קורא למערכת הבנקאית לפשט את הליך ההשקעה עבור הציבור הרחב ולגלות שקיפות רבה יותר באשר לסיכונים הגלומים בהשקעות: "יש מקום למכשירים פיננסיים מתקדמים - אבל צריך לוודא שהם יוצעו אך ורק לאוכלוסייה שמבינה. הצעות לציבור הרחב חייבות להתמקד במוצרים פשוטים, סטנדרטיים ומובנים".

חזקיהו, שנשא דברים במסגרת המושב העוסק ברגולציה בפורום קיסריה המתקיים השנה באילת ביוזמת המכון הישראלי לדמוקרטיה, קרא "לחזור לבייסיקס" ולמצוא את האיזון בין הפחתת הסיכון מצד אחד לבין אי פגיעה בחדשנות, בהתקדמות ובצמיחה של המשק.

לאחרונה ניצב חזקיהו במרכזו של העימות הקשה בין בנק ישראל לבין בנק הפועלים. הפעם, בחר לשלוח דווקא מסר מפוייס למערכת הבנקאית ואמר: "בסופו של דבר - אנחנו צריכים לתת את העקרונות, הם צריכים לעשות לעצמם את המדיניות".

ענתבי: "שכחנו באיזו פאניקה היינו"

"אנחנו לא בזימבבואה או בסוואזינלד - היכולת של ממשלה במדינה מערבית מתוקנת לעצור משבר פיננסי שואפת לאפס" - כך אמר הבוקר הממונה על שון ההון באוצר, ידין ענתבי, במסגרת פאנל הרגולציה של כנס קיסריה באילת.

ענתבי ביקר את שינויי העמדות המהירים בקרב מקבלי ההחלטות וראשי שוק ההון ואמר: "אצלנו שוכחים דברים אחרי חודש - עכשיו יש אופוריה בלתי סבירה, אהבת יתר למחירים. שכחנו באיזו פאניקה היינו לפני כמה חודשים כשכל אחד העלה הצעות מפחידות כמו להלאים את קופות הגמל ולהחזיר את אגרות החוב המיועדות - פתאום כולם רצו להחזיר את שוק ההון עשרים שנה לאחור".

הממונה על שוק ההון הזהיר, כי הפער בין הציפייה של הציבור להתערבות ועשייה משמעותית מצד הממשלה לבין היכולת הפיסית לבלום את המשבר עשויה להביא את הממשלה לכדי טעויות קיצוניות ופאטאליות, בכל מה שקשור לחיסכון ארוך טווח: "לקח עשרים שנה לבנות שוק הון פה - בקלות אפשר להרוס אותו בשלושה חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully