וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדאם חוסיין פחד מאירן יותר מאשר מארה"ב

2.7.2009 / 10:27

מדוח של ה-FBI עולה כי הרודן העירקי האמין שאירן מהווה איום על ארצו, ולכן גרם לעולם להאמין כי יש לו נשק להשמדה המונית. "אני האחראי הישיר לשיגור הסקאדים לישראל"

הרודן העירקי לשעבר סדאם חוסיין האמין שאירן מהווה איום משמעותי על ארצו, ולכן גרם לעולם להאמין כי יש ברשותו נשק להשמדה המונית. כך עולה ממסמכים מסווגים של ה-FBI, שנכתבו בעקבות חקירתו של חוסיין לאחר שנפל בשבי ופורסמו אתמול (רביעי) על ידי המועצה לביטחון לאומי.

"חוסיין האמין שאסור לעירק להיתפס כחלשה בעיני אויביה, בעיקר אירן", כתב הסוכן ג'ורג' פירו, בעקבות שיחות שניהל עם סדאם בנושא ביוני 2004. הוא האמין שגורמים במזרח התיכון מאיימים על עירק ורצה להיתפס כמי שמסוגל להגן על ארצו.
בדוח נטען עוד כי סדאם דאג יותר מהעובדה שהאירנים יגלו שאין בידיו נשק להשמדה גרעינית מאשר מהאיומים של האו"ם וארה"ב לפעול נגד ארצו בתגובה למניעת כניסת הפקחי הנשק של האו"ם לארצו. "לדעתו, פקחי האו"ם היו חושפים בפני אירן את האמת וגורמים את נזק הרב ביותר מבחינת עירק", נכתב.

סדאם פתח במלחמה עקובה מדם נגד אירן בשנת 1980 שנמשכה שמונה שנים, במהלכה הפעיל הצבא העירקי נשק כימי. נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש יצא למתקפה נגד עירק בשנת, 2003 בטענה שעירק מחזיקה נשק להשמדה המונית, שלא נמצא מעולם.

סוכני האף בי איי ניהלו 20 ראיונות ולפחות חמש "שיחות חולין" עם סדאם, לאחר שנפל בשבי בדצמבר 2003. מהשיחות הללו עולה כי סדאם היה שותף לדאגתו של בוש מהאייתוללות באירן. הוא גם הכחיש כל קשר למנהיג אל קאעדה אוסמה בין לאדן ואמר כי בעלת הברית הקרובה ביותר אליו היא צפון קוריאה.

הוא לקח אחריות אישית על שיגור הסקאדים לעבר ישראל במלחמת המפרץ, וטען כי החליט על כך משום שהאשים את ישראל "על ההשפעה שיש לה על ארה"ב ועל כל הבעיות של העולם הערבי". סדאם דחה בראיונות מספר מיתוסים שרווחו לגביו, למשל שנהג להשתמש בכפילים ואמר כי השתמש בטלפון רק פעמייים מאז שנת 1990. לדבריו, הוא תקשר בעיקר באמצעות שליחים אישיים.

סדאם הוצא להורג בדצמבר 2006, לאחר שהורשע בפשעים נגד האנושות כלפי העם העירקי ועל רצח 148 גברים וילדים שיעים בעקבות ניסיון התנק'שות כושל בחייו בשנת 1982.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully