וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק בנק ישראל יובא לאישור הממשלה ביום א'

עומר רבין

2.7.2009 / 9:33

ראש הממשלה ושר האוצר יביאו ביום א' לאישור הממשלה את טיוטת החוק, אשר מעגנת את עצמאות הבנק אך כוללת מנגנון פיקוח על השכר

ראש הממשלה ושר האוצר יביאו ביום א' הקרוב לאישור הממשלה את טיוטת חוק בנק ישראל החדש, לאחר שהושגה הסכמה עקרונית בין האוצר והבנק המרכזי במרבית הנושאים. במרכז החוק תעוגן עצמאותו של בנק ישראל אך הוא יחוייב בשקיפות שתאפשר, לדברי האוצר, בקרה טובה יותר על התהליכים בו. הגשת טיוטת החוק היא תוצאה של התערבות ראש הממשלה נתניהו בשיח בין הבנק המרכזי לאוצר - לאחר שהצדדים נקלעו למחלוקת קשה סביב סוגיית הפיקוח על השכר בבנק.

על פי טיוטת החוק תוקם ועדה מוניטארית שתורכב משישה חברים, בהם נגיד בנק ישראל, המשנה לנגיד ושלושה נציגי ציבור אשר יחליטו ביחד על המדיניות לרבות החלטות הריבית ורכישות המט"ח - כמו כן יעוגן בחוק קיומו של מנגנון פיקוח על השכר בבנק, בהתאם להחלטת נתניהו בנושא.

בכך מקווים במשרד האוצר ובבנק ישראל לסיים תהליך הנמשך למעלה מעשור סביב עדכון החוק המדובר - אשר חוקק כבר בשנת 1954 ומאז לא בוצעו בו שינויים משמעותיים התואמים, לדברי הבנק, את התמורות והשינויים שחלו בכלכלה העולמית.

הבוקר נועדו שר האוצר שטייניץ ונגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר בארבע עיניים בנושא, במסגרת פורום קיסריה של המכון הישראלי לדמוקרטיה המתקיים השנה בעיר אילת. פישר עצמו צפוי לשאת דברים בכנס במסגרת מושב הצהרים - אז הוא צפוי להתייחס לחוק ולמשמעויותיו, לאחר שבעבר הצהיר כי העברת החוק באופן שיבטיח את עצמאות הבנק מהווה גורם חשוב בהחלטתו האם להמשיך לכהונה שניה בתפקיד.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully