וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד ידון בבקשה להחזיר שגרירים מטהרן

2.7.2009 / 4:28

27 המדינות החברות באיחוד האירופי ידונו בבקשת בריטניה להשיב את שגריריהן מטהרן, במחאה על מעצרם של אירנים עובדי השגרירות הבריטית בבירה

נציגים מ-27 מדינות האיחוד האירופי ידונו היום (חמישי) בבקשת בריטניה להשיב מטהרן את כל שגרירי האיחוד, במחאה על מעצרם של עובדי שגרירות אירנים בשגרירות בריטניה בטהרן. אירן אומרת כי שמונה מתשעת העובדים שוחררו. דיפלומט באיחוד אמר כי אחדות מחברותיו אינן ששות להיענות לבקשת בריטניה להשיב את השגרירים מחשש שהמהלך רק יבודד את אירן עוד יותר.

אירן עצרה בתחילת השבוע תשעה עובדים אירניים משגרירות בריטניה בטהרן, בטענה שלקחו חלק במחאה בפרצה בעקבות תוצאות הבחירות במדינה. מדובר בהחרפה נוספת ביחסים המתוחים בין שתי המדינות, לאחר שבשבוע שעבר טהרן האשימה את לונדון בליבוי המפגינים וגירשה שני דיפלומטים בריטים מתחומה. בתגובה נקטה בריטניה בצעד זהה.

בתגובה למעצר הודיעה בריטניה, כי מדובר בניסיון "להלך אימים ולהטיל אימה" ודרשה את שחרורם המיידי. שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד אמר כי "ההטרדה והאיומים מהסוג הזה הם בלתי מתקבלים. אנחנו רוצים לראות אותם משוחררים ללא פגע".

בתוך כך, רמטכ"ל צבא אירן אמר אתמול כי האיחוד האירופי אינו מוסמך יותר לנהל שיחות בדבר תוכנית הגרעין האירנית, וכי חברותיו מתערבות בענייניה הפנימיים של אירן. לדברי חסן פירוז באדי, "בגלל ההתערבות של הקבוצה הזאת במהומות שפרצו אחרי הבחירות באירן, הם איבדו את סמכותם לנהל שיחות עם אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully