וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: חמאס מתכנן נגדנו פעולות טרור

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.7.2009 / 23:49

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן מגלה כי לרשות יש מידע על כוונת חמאס לפעול נגד בכיריה. "חשפנו בשכונות מגורים שני טון של חומר נפץ השייך לחמאס"

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר הערב (רביעי) כי בידי הרשות קיים מידע ודאי לפיו חמאס מתכנן לפגוע בבכיריה. "יש בידינו מידע בדוק על כך שחמאס מתכנן לבצע פעולות טרור נגד בכירים פלסטינים בגדה המערבית. אנו עוקבים אחר המצב ובבוא העת נחשוף את המעורבים בכך", אמר אבו מאזן בראיון לתחנת הטלוויזיה הרוסית בערבית "רוסיה היום".

אבו מאזן גילה עוד, כי בידי הרשות הפלסטינית מידע לפיו חמאס אוגר נשק, תחמושת וחומר נפץ. לדבריו, "הרשות הפלסטינית אף חשפה בשכונת מגורים שני טון של חומר נפץ השייך לחמאס". הוא הבהיר כי הרשות הפלסטינית אינה עוצרת אנשים על רקע פוליטי, אלא רק את אלו המנסים לפגוע בביטחון. "את אלו שאנו עוצרים אנחנו חוקרים באופן מיידי, ואם מתברר לנו שהם לא עשו דבר, אנחנו משחררים אותם. אין לנו שום בעיה עם אף אחד".

ביום שני חשף מזכ"ל נשיאות הרשות, טייב עבד אל-רחים, מידע שהתגלה במהלך חקירות של אנשים שנעצרו בימים האחרונים על ידי מנגנוני הביטחון של הרשות, לפיו מתכוונים פעילי חמאס לפגוע בבכירי הרשות. לדבריו, החוליה הודתה כי נתבקשה לבצע את הפעולות לפני -7 ביולי השנה, המועד הסופי לחתימה על הסכם בין פתח וחמאס אותו קבעה מצרים.

בראיון התייחס אבו מאזן גם לתחום המדיני, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו למלא אחר התחייבויות של ממשלות ישראל הקודמות. "התנאים שהציב נתניהו להקמת מדינה פלסטינית מרוקנים אותה מכל תוכן", אמר. הוא הוסיף כי הוא ממתין לוועידת השלום במוסקבה שתביא לקידומו של תהליך השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully