וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק העמותות עבר בקריאה טרומית

אייל דץ

1.7.2009 / 18:52

עמותות לא יכולות להתמזג כיום והדבר כרוך באובדן חוזים, נכסים ועוד. החוק החדש יוזיל עלויות התפעול, דבר הכרחי לאור מצבו הקשה של המגזר השלישי

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את התיקון לחוק העמותות. על פי התיקון, יוכלו עמותות להתמזג ולפעול במשותף, זאת על מנת להוזיל עלויות תפעול. התיקן לחוק הוא פרי יוזמה של ארגון מנהיגות אזרחית, ארגון הגג של העמותות בישראל, בשיתוף ח"כ זבולון אורלב, יו"ר השדולה לקידום החברה האזרחית.

חוק העמותות כפי שהוא מנוסח כיום, אינו מאפשר מיזוג בין העמותות. החוק דורש למעשה מעמותות, המעוניינות להתמזג, להודיע על פירוק ולאחר מכן להקים גוף חדש מאוחד. משמעות צעדים אלו היא איבוד המוניטין שצברו העמותות במהלך תקופת פעילותן, כמו גם אבדן של חוזים, נכסים, אישורים נדרשים ועוד. על רקע המשבר הכלכלי במשק, הדרדר קשות מצבם הפיננסי של עמותות רבות. התיקון לחוק נועד לסייע לאותן עמותות על ידי מיזוג בניהם והוזלת הוצאות.

ד"ר ירון סוקולוב, מנכ"ל "מנהיגות אזרחית" אמר בתום ההצבעה כי "אנו מקווים שתהליך החקיקה יתקדם במהירות, על מנת לאפשר לעמותות החפצות במיזוג נוכח המציאות הכלכלית, לבצע זאת בהקדם האפשרי. אני שמח שהצעת החוק אושרה בקריאה טרומית ומקווה שההליך יסתיים עוד במושב הכנסת הנוכחי, בשל חשיבותו הרבה לעמותות הנמצאות במצוקה עקב המשבר הכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully