וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אופק חדש" - מעכשיו גם בגני הילדים

נעמה טלמור

1.7.2009 / 18:30

500 גני ילדים יצטרפו לתוכנית שכבר פועלת בבתי ספר ברחבי הארץ. יום הלימודים יתארך עד לשעה 14:00 והגננות צפויות לקבל העלאה בשכרן

500 גני ילדים ב-25 יישובים, יכנסו בשנת הלימודים הקרובה (תש"ע) לרפורמת "אופק חדש". משרד החינוך הודיע כי כניסת הרפורמה תאריך את יום הלימודים באותם הגנים בחצי שעה. יום הלימודים יחל בימים א'-ה' בשעה 07:55 ויסתיים בשעה 14:00. בכך תשתנה מתכונת הלימודים שהונהגה בגנים בשנת הלימודים שעברה. יום הלימודים בימי שישי, יישאר באותה מתכונת, יחל בשעה 07:55 ויסתיים בשעה 12:45. במקביל ייכנסו לתוכנית 450 בתי ספר נוספים ומתוכם 51 חטיבות ביניים.

בתמורה להארכת יום הלימודים יקבלו גננות בעלות תואר אקדמי תוספת לשכרן בשיעור של 16%, כאשר היקף משרתן יעמוד על 30.3 שעות שבועיות. שכרה החודשי של גננת חדשה ברפורמת "אופק חדש", יעמוד בהיקף של כ-5,380 שקלים. גננות שאינן אקדמאיות, ידרשו להשלים את השכלתה האקדמאית בתוך ארבע שנים ממועד ההצטרפות לרפורמה.

גננת שאינה אקדמאית אשר תיכנס לרפורמה, תשתכר בשיעור של 90% משכרה של גננת אקדמאית. עם השלמת התואר האקדמי יוחזרו לגננת שאינה אקדמאית ההפרשים המגיעים לה באופן רטרואקטיבי. "כניסת הרפורמה לגני הילדים תאפשר בנייתה של תוכנית עבודה שנתית עם ילדי הגן", אומרים במשרד החינוך.

עוד אומרים במשרד כי "התוכנית תכלול עבודה בקבוצות, כאשר פעם בחודש תקיים הגננת פגישה אישית פרטנית עם כל ילד, תיתן מענה פרטני לילדים בעלי צרכים ייחודיים ותקיים מפגשים עם ההורים לצורך דיווח התפתחות הילד". את התוכניות הפרטניות ילוו צוותי המקצוע של האגף לחינוך קדם יסודי במשרד החינוך. כמו כן, יערכו המחוזות כנסים משותפים עם הגננות כדי למסור להן מידע מסודר אודות מסגרת העבודה החדשה בתוך הגן.

הגננות יעברו גם במהלך שנת הלימודים הקרובה הכשרה מתאימה במרכזי הפסגה. ההכשרה תתמקד בתכנים הקשורים לתוכנית החדשה: מענה פרטני לכל ילד, מענה לילדים עם צרכים ייחודיים והקניית כלים למעקב אחר התפתחות הילדים. במסגרת התוכנית השנתית של הגנים יכינו הגננות את ההורים לקראת המעבר להארכת יום הלימודים ובחינת משמעויות ההארכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully