וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנזק בצפון: מאות דונמים של חורש נשרפו

שרותי הכבאות בצפון פועלים לכבות שריפות ענק שפרצו באזור. "ריבוי המקרים באזור קטן יחסית מעלה חשד להצתות"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

גל של שריפות המשתוללות ביומיים האחרונים ברחבי הארץ מעלה היום (רביעי) בקרב צוותי הכיבוי חשד להצתות. החל מאתמול- ובמשך כל הלילה- דולקות שריפות במספר מוקדים באזור הגליל המערבי והעליון.

"יש שריפות גדולות באזור התעשייה של סכנין ", אמר לוואלה! חדשות סמל שמוליק פרנקו, דובר שרותי כבאות והצלה גליל מערבי. "מוקד נוסף נמצא באזור הישוב אשבל, שם כילתה השריפה עשרות דונמים , והיא מסכנת בתים. מוקד שלישי נמצא באזור נחל חילזון. שמונה צוותי כיבוי נלחמים בהתפשטות האש בסיוע שני מטוסי כיבוי".

כמאתיים דונמים של חורש טיבעי עולים באש גם באיזור אום ריחן הסמוך לג'נין. כבאיות ישראליות הוזעקו למקום בתיאום עם המנהל האזרחי, והן נלחמות בדליקה ביחד עם שירותי כיבוי האש הפלסטיני.

גם צוותי כיבוי מהגליל העליון עוסקים במהלך כל היום בכיבוי שלוש שריפות גדולות בסיוע מטוסי כיבוי. שריפה גדולה פרצה סמוך לכפר גלעדי כתוצאה מבעירת תבן, והיא מסכנת את הקיבוץ. שריפה נוספת התפשטה ביער ליד העיר צפת ושלישית משתוללת סמוך לאזור התעשייה בעיר. קיימת סכנה למפעלים הסמוכים. גם סמוך לראש פינה משתוללת שריפה.

"יש מספר רב של מוקדים בתא שטח קטן, מה שמעלה את החשד להצתות, ובכל מוקד יש מוקדי משנה" אמר סמל פרנקו. באשבל לבדה ישנם שלושה מוקדים. אתמול היה אותו סיפור. היו מעל לשלושים שריפות קוצים, חורש ויער . להערכתנו, חלק גדול מהן היו כתוצאה מהצתות כשתנאי מזג האוויר סייעו לאש להתפשט. אין ספק שביומיים האלה יש יותר אירועים מהרגיל".

אנשי רשות הטבע והגנים הכריזו על מצב חירום בעקבות שריפות ענק ביערות יובלים, עירון, בני עמי ובירייה. גם בוואדי ערה פרצו עשרות דלקות באזור כביש שישים וחמש.

פרסום ראשון: 17:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully