וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרדי הממשלה מקפחים את המילואימניקים

פנחס וולף

1.7.2009 / 17:05

ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, האלוף זמיר, הציג בוועדת החוץ והביטחון נתונים עגומים לגבי היחס של משרדי הממשלה לחיילי המילואים. בין המקפחים: משרדי החינוך, הבינוי והתיירות

ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, האלוף אבי זמיר, הציג היום (רביעי) נתונים קשים בדבר אי הענקת הטבות לחיילי מילואים. זמיר טען בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי על פי נתוני צה"ל, לא כל משרדי הממשלה מקפידים להעניק למשרתי המילואים את ההטבות המגיעות להם על פי חוק.

לדברי האלוף זמיר, משרד החינוך לא מעניק הקלות מיוחדות לחיילי מילואים שנמצאים בפרויקט פר"ח (פרויקט חונכות. פ.ו) ולא מעניק להם הנחות בלימודים ובמכינות קדם אקדמאיות. על פי נתוני צה"ל, גם משרד הבינוי והשיכון לא מעניק את ההטבות המגיעות למילואימניקים.

אותם חיילי מילואים לא מקבלים הטבה מיוחדת בקבלת משכנתה לזכאים והם לא זוכים בעדיפות ברכישת קרקעות במסגרת מכרזי מנהל מקרקעי ישראל וקבלת פטור מאגרות רישום וערעור - הטבה בשווי של 2,500 שקלים. גם משרד התיירות מקפח על פי נתוני הצבא את חיילי המילואים. המשרד לא נותן הנחות בתחום התיירות לחייל מילואים פעיל ולבני משפחתו.

עם זאת, יש לציין כי משרדים ממשלתיים אחרים וארגונים פרטיים מקפידים לקיים את החוק. על פי הנתונים, המשרד להגנת הסביבה מעניק הנחה לחיילי המילואים בכניסות לאתרי טבע, משרד הפנים מעניק הנחות בכל ארגות מינהל האוכלוסין ואגרת רישיון נשק בגובה של 50% ואילו משרד התחבורה מעניק הנחה בחידוש רישיון נהיגה ובהנחה בגובה של 75% מאגרות הטיסה.

בדיון בוועדת החוץ והביטחון הזכיר האלוף זמיר כי החל משנת 2010, אנשי המילואים ייקראו לבצע תעסוקה מבצעית רק פעם בשלוש שנים. זמיר אמר את הדברים בשמו של הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי. לדברי זמיר, השנתיים שבתווך יוקדשו לאימונים עם היחידות המקצועיות, כפי שמתחייב בשעת חירום. זמיר הוסיף כי בצה"ל הוחלט לשים דגש על כך שחיילי המילואים לא ייקראו לתעסוקה מבצעית בתקופת חגי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully