וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשעה: ניסה להבריח אמצעי לחימה בצעצועים

עדי שמחוביץ

1.7.2009 / 16:43

סעדי ג'מג'ום, תושב חברון הורשע ביצירת קשר עם תושב עזה שתכנן עמו לייבא מסין אמצעי לחימה במסווה של מכולת צעצועים

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (רביעי) שלוש וחצי שנות מאסר על סעדי ג'מג'ום, תושב חברון בן 33 באשמת מגע עם סוכן זר. ג'מג'ום, סוחר כלי רכב ויבואן מסין הורשע על פי הודאתו כי בפברואר השנה, יצר קשר עם ראאד אבו חתלה, תושב עזה.

על פי האישום, כשהגיע ג'מג'ום לסין במסגרת עבודתו, ביקש ממנו אבו חתלה לרכוש עבורו 1,000 מכשירי קשר, מאות טלפונים, 60 כוונות טלסקופיות לאקדחים ורובים, 2,000 מחסניות לרובה ועוד 2,000 מחסניות לאקדח, מכשירי האזנה, עטים שיכולים להקליט ולצלם, משבש פלאפונים ועוד. בין השניים הושג סיכום לפיו ג'מג'ום ישים את הציוד במכולת צעצועים שתשלח לאבו חתלה דרך מצרים.

הפרקליטות טענה שחומרת מעשיו של ג'מג'ום מתבטאת בתכנון מתקדם של רכישת ציוד לחימה וציוד לריגול ואיסוף מודיעיני, וכי אין חשיבות לשיוך הארגוני של אבו חתלה, שהינו סוכן חוץ המתגורר בעזה, שם מתנהלת פעילות עויינת לישראל. עוד טענו שבמעשים עצמם יש סכנה מיידית לביטחון המדינה והשיקול המרכזי בענישה הינו הרתעתי.

הרכב השופטים, בראשות השופט יעקב צבן כתב בהחלטתו כי "העסקה שנרקמה בין הנאשם וסוכן החוץ, נועדה להבריח לעזה, במסווה של צעצועים, כמות נכבדה של אמצעי לחימה ומודיעין. כמות שמטבעה אינה מיועדת לאנשים פרטיים אלא לארגון היררכי ומסודר ובעל יכולת מבצעית. הסיכום בין השניים, המתיימרים להיות סוחרים בלבד, צופן בחובו סכנה ברורה, המחייבים ענישה מרתיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully