וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת טופז: האם ניתן היה למנוע התקיפות?

איילה חננאל

1.7.2009 / 16:14

מחשיפת תמלילי חקירתו המלאים של סוכן השחקנים בועז בן ציון עולה כי חודש לפני תקיפתה של שירה מרגלית הוא הצביע על טופז כחשוד בתקיפות. מחדל?

בהארכת מעצרו האחרונה של טופז, בה נודע כי יוגש נגדו כתב אישום בגין תכנון תקיפותיהם של אנשי התקשורת, ציין פרקליטו עו"ד ציון אמיר כי "כעת שמוגש כתב האישום ייחשף סוף סוף החומר החסוי שבידי המשטרה. נראה כמה דברים שגויים נעשו לאורך חקירה זו ומחדלים חמורים, אשר היו יכולים למנוע חלק מהתקיפות".

ואכן, היום (רביעי) נחשפו תמלילי חקירתו המלאים של סוכן השחקנים בועז בן ציון. מעדותו של בן ציון, אשר העיד במשטרה הן ביום תקיפתו בחודש ינואר והן ב-22 לאפריל, חודש לפני תקיפתה של מרגלית, עולה כי כבר אז הצביע בן ציון על טופז כחשוד פוטנציאלי העומד מאחוריי תקיפתו ותקיפת מנכ"ל קשת אבי ניר.

בעדותו באפריל אמר בן ציון כי "משיחות שהיו לי עם חברים במקצוע, רמזו לי החברים על קשר אפשרי לדודו טופז מאחר שהוא מקורב גם לאבי ניר וגם אלי ומערכת היחסים בשני המקרים לא נגמרה בצורה טובה". "סיפרתי את זה לאבי ושאלתי אותו מה דעתו. הוא לא ענה לי אם הוא חושב ככה או לא, רק אמר שיש בזה משהו", סיפר בן ציון.

בנוסף העיד בן ציון כי שמע מעמיתים למקצוע, כי "שמעו את טופז מדבר על לתקוף אנשים שפגעו בו על ידי צד שלישי". "אני מעדיף לא לומר מי אלה האנשים ששמעו אותו אומר את הדברים האלה. אחד מהם אמר לי בבירור שהוא ביקש לפגוע בעיתונאי מסוים שכתב עליו דברים לא טובים. ממה שסיפר לי אותו אחד, טופז שאל אותו אם הוא מכיר מישהו שיכול לטפל בזה, כלומר האם הוא מכיר מישהו שאפשר לסמוך עליו שיעשה כזה דבר", אמר.

יום לאחר מתן עדות זו נעצרו סמוך לביתו של בן ציון מוחמד יונס ורומן אלייב בחשד שהגיעו למקום במטרה להוציא לפועל תקיפה נוספת נגד בן ציון. השניים הובאו להארכת מעצר בבית המשפט שלום תל אביב, תחילה הוארך מעצרם בשישה ימים, אך לבסוף הם שוחררו עקב חוסר ראיות. למרות עדותו של בן ציון ומעצרם של יונס ואלייב סמוך לביתו ביום למחרת, לא מצאו לנכון במרחב ירקון לזמן את דודו טופז למתן עדות. חודש לאחר אותה עדות של בן ציון במשטרה ומעצרם של יונס ואלייב בסמוך לביתו, הותקפה מנכ"לית רשת שירה מרגלית מחוץ לביתה מול בנה בן השבע.

עוד עולה מתמלילי החקירה כי שבועיים טרם מעצרם הראשון של יונס ואלייב סמוך לביתו של בן ציון העידה בתו של בועז בן ציון, מורן מאור, המשמשת כמנהלת סוכנות השחקנים של אביה מזה 15 שנה. מורן נשאלה על ידי החוקרים לאפריל, האם בסמוך לאירוע תקיפתו של אביה, "היה אירוע כלשהו, סכסוך או ויכוח בין בן ציון למיוצג שלכם?", ומורן השיבה לחוקרים כי עשרה ימים טרם תקיפתו של אביה,הוא מסר לטופז הודעה כי הוא אינו מעוניין לייצג אותו יותר.גם אז,לא מצאו לנכון החוקרים לזמן את טופז לחקירה, אליה כאמור זומן בפעם הראשונה רק לאחר תקיפתה של שירה מרגלית, ולשאול אותו על הסכסוך עליו העידה בתו של בן ציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully