וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי מת מחום

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

1.7.2009 / 15:24

למה החתול מוציא את החול מהארגז שלו, ומה עושים כדי להקל עליו בחום של יולי? המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים עונות לשאלות שלכם

שלום, החתול שלנו נשאר בבית סגור בשעות היום. נראה שהוא ממש סובל מהחום – הוא מילל, משתרע על הרצפה, רץ לכל ברז שנפתח. אנחנו לא רוצים לספר אותו כי בעבר זה עשה לו פצעים בעור. מה בכל זאת אפשר לעשות כדי להקל עליו?

שלום רב ותודות על השאלה החשובה לחודשי הקיץ החמים. חשוב לדעת שגם לחתולים חם מאד, והם סובלים מהחום בדיוק כמונו. אז מה עושים? משאירים מאוורר דלוק באופן מאובטח ויציב, ויש כמובן עדיפות למאוורר תקרה. בנוסף – להשאיר פתחי אוורור בחלונות ובתריסים (כדאי להתקין רשת מיוחדת על כל החלונות). כמו כן, מומלץ במיוחד להשתמש במזרקת מים לחתול. המזרקה מתחברת לחשמל והפילטר הפעיל בה מאפשר לחתול לקבל מים מטוהרים, זורמים ונקיים בכל עת במשך היום.

החתול שלי (כמעט בן שנה ומסורס) נוהג לעמוד עם הרגליים הקדמיות בתוך ארגז החול (הסגור והנקי) שלו, ולפזר את החול החוצה. למה הוא ממלא את הבית בחול? מה הוא מנסה להשיג בזה?

החתול מנסה בכל כוחו לומר לך, בדרכו, שיש בעיה בעניין ארגז החול שלו. לעתים, ארגזים אלה (ומדובר במוצרים רבים נוספים המיועדים לבעלי חיים) מיוצרים תוך מחשבה על בני האדם וללא התחשבות בחתולים, בפיזיולוגיה שלהם ובהתנהגות הטבועה בצופן הגנטי שלהם. אותנו כבר לא מפתיע לגלות שמעט מאוד יצרנים של מוצרים לחתולים לוקחים בחשבון את החתול עצמו. הדבר כמובן מוביל להתנהגות "לא טובה", "משוגעת" ו/או "מוזרה" של חתולים.

למעשה, מדובר בהתנהגות הכי טבעית. החתול רוצה לעשות את צרכיו בדרך הטבועה בו. משפיעים ההתאמה בין הארגז לחתול, מלבד ניקיון, הם מבנה הארגז והחול עצמו. ארגז סגור בדרך כלל איננו גדול דיו עבור חתול בגודל ממוצע פלוס, הוא מפריע לו לחפור כיאות ולאחר עשיית הצרכים לכסות אותם כמו שצריך. ארגז סגור גם גורם לחתול להרגיש מאד מאוים בעשותו צרכיו – רגע רגיש ביותר – מכיוון שאין לו מוצא למעשה, אם אויב כלשהו מחכה לו בפתח הארגז.

החול חייב להיות מתאים ל"צופן הגנטי" של החתול - כלומר מאד דק, עדין, ללא ריחות מבושמים כלשהם וכמובן בגובה של עשרה ס"מ לפחות ונקי לחלוטין בכל עת. יכול להיות שהחתול הספציפי שלך חופר מפני שהארגז סגור, קטן והחול לא גבוה דיו. אנחנו ממליצות, במקרה שלך ובכלל, לרכוש ארגז פלסטיק רחב, גדול ועמוק (מהסוג בו עושים מלט למשל), בכל חנות לחומרי בנין (במחיר של לא יותר מ-30 ש'). חשוב כמובן לפנות ממנו את הצרכים פעמיים ביום, ומומלץ לשים שטיחון מתחת לארגז, כדי למנוע מעבר החול לרצפה כשהחתול יוצא ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully