וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חיים רמון ממשיך להסתבך בלשונו?

פנחס וולף

1.7.2009 / 13:36

חבר הכנסת הפורש ניצל את נאום הפרידה שלו מהכנסת לביקורת מרומזת על מערכת המשפט. "מי שאי אפשר להחליפם נהנים מהדה-לגיטימציה של הכנסת"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

בנאום הפרידה שלו מהכנסת תקף היום (רביעי) חיים רמון במרומז את מערכת המשפט. רמון אמר כי "אולי הדה לגיטימציה של הבית הזה, של בית הנבחרים, הנבחרים על ידי העם, זה שבלעדיו אין קיום לדמוקרטיה בישראל, אולי הוא מתבצע, כי מי שלא נבחרו ומי שאי אפשר לשנות ולהחליף אותם נהנים מהדה לגיטימציה הזו". התפטרותו של רמון תיכנס לתוקפה מחר בשעה 17:45.

רמון, ותיק חברי הכנסת שכיהן בתפקיד כ-26 שנים, טען כי הכנסות האחרונות טובות מהראשונות. "כל פעם אני שומע אנשים מתרפקים על העבר", הוא אמר. "כמה היה שמח, נפלא לפני שהגענו. הכול היה זך טהור ונקי. הנוסטלגיה המזויפת הזו נשפכת מכל עבר ומתארת איזה אידיאל שלא היה ולא נברא. אני הייתי אז ואספר לכם מה היה אז לעומת היום. אם היית מגיע בגיל 50, אתה עושה קריירה שלמה. ניגוד עניינים אפילו לא היה בחתולים של החיתולים. לא שמעו על דבר כזה. לא עלה על הדעת להקים ועדת אתיקה".

"אני שואל את כולנו את מי זה משרת הציור המזויף הזה של כנסות העבר. את מי ואת מה זה משרת?", הוסיף רמון. "הרי יודעים את כל זה. כל מה שקרה, טוב שקרה. והכנסות האחרונות בסדרי גודל יותר טובות ונקיות ממה שהיה בעבר".

"אתה עוד תשוב"

באירוע הפרידה מרמון נשאו דברים גם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, יו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק, ושותפו לשמינייה מסוף שנות ה- 80 עד סוף שנות ה- 90, ח"כ עמיר פרץ. ריבלין אמר כי, "אינני יכול לשכוח את דבריך בזכות ההתנתקות שהיו כמדקרות בליבי. גם כשהעלית את גדר ההפרדה כולם לעגו לך. רבים מהגיגיך נדחו על ידי יריבך ושותפיך כאחד, אך לבסוף אומצו על ידי המנהיגים והמלעיזים. החלטת לוותר על הפרלמנטריזם אך הוא בוודאי יחסר לך. אין ספק שכשתצא מהכנסת תמשיך להרגיש שאתה שייך לכאן. הכנסת נפרדת ממך לשלום ובתמימות דעים אומרת לך תודה רבה על החותם שהטבעת ויישאר תמיד על שמך".

פרץ בחר להזכיר גם דברים לא ממש נעימים לאוזניו של רמון. "לא אוכל להרגיש כנה עם עצמי אם לא אוכל לציין מהלך אחד שהיה במחלוקת בינינו: המפץ הגדול", אמר. פרץ הסביר גם מדוע לדעתו רמון לא הצליח להגיע לפסגה.לדבריו, "יומיים לאחר האירוע הטרגי של רצח רבין קרא פרס לרמון. הפגישה הסתיימה בבוקר. רמון קרא לי למשרדו בהסתדרות ואמר לי: 'עכשיו סיימתי שיחה עם פרס, הוא מבקש שאצטרף לממשלה ואני מצטרף לתפקיד שר הפנים'. אמרתי לו 'מבחינתי אני יכול להתנהג כמו כל פוליטיקאי ולומר לך ללכת, כי אני אמלא את מקומך בהסתדרות, אבל אני מפציר בך אל תעשה זאת'. חיים היה נחוש. אם חיים לא היה עושה מהלך זה, הוא היה נבחר כראש ממשלת ישראל".

איציק אמרה לרמון, כי "יש לך עוד כמה שעות. העזיבה שלך מוקדמת מדי. עברת תקופה לא פשוטה. הבעת צער. הסיעה בלעדיך היא סיעה חסרה". איציק גם הביעה את תקוותה כי רמון ישוב. "הבטחת שזהו רק פסק זמן. הבטחות צריך לקיים, ואני אומרת: אתה עוד תשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully