וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בין אובמה לקלינטון בנושא אירן?

עידן דורנר

1.7.2009 / 13:11

גורם בממשל האמריקאי טוען כי מזכירת המדינה לחצה על הנשיא להחריף את הטון בנושא המחאה באירן, והופתעה כשהחליט לשמוע בעצתה אך לא דיווח לה על כך

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון לחצה על נשיא ארה"ב ברק אובמה להחריף את הטון בנוגע לדיכוי מחאת המפגינים באירן יומיים לפני שעשה כן לראשונה, והופתעה לשמוע כי גינה את האלימות נגד המפגינים בשבוע שעבר מבלי שידעה על כך מראש. כך מדווח היום (רביעי) ה'וושינגטון טיימס', שמצטט גורם אנונימי בממשל.

במסיבת עיתונאים ב-23 ביוני אמר אובמה, כי "ארה"ב והקהילה הבינלאומית מזועזעים וזועמים בעקבות האיומים, ההכאות והמעצרים המבוצעים באירן בימים האחרונים" וגינה בחריפות את המטר באירן. עד לאותו נאום, אובמה וגורמים אחרים בממשלו נקטו בעמדה מתונה יותר, והתגובה הרשמית היתה "הבעת דאגה עמוקה" מהמצב וקריאה לאירן לכבד את אזרחיה.

אך מסתבר שמאחורי הקלעים קלינטון אמרה לאובמה כי ארה"ב צריכה להגיב ביתר שאת, אך הנשיא סירב. כשהחליט לבסוף לשמוע בעצתה, הוא עשה זאת, לטענת הגורם, מבלי להודיע לה על כך מראש.

מדובר במחלוקת הראשונה הידועה על חילוקי דיעות בין שני היריבים הפוליטיים לשעבר, שהתמודדו זה מול זו על ראשות המפלגה הדמוקרטית, והצצה נדירה לאופן בו מנוהלת מדיניות החוץ של הממשל. הגורם הוסיף כי הדברים שאמר אובמה היו מוכרים במחלקת המדינה, משום שהם נשלחו למחלקה יום לפני הנאום, אך קלינטון לא ידעה עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully