וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יציל את ארגון ער"ן מקריסה?

נעמה טלמור

1.7.2009 / 14:24

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת הורתה למשרדי הממשלה להעניק לאלתר סיוע כספי מיידי לעמותה העומדת בפני קריסה. "מדובר בדיני נפשות"

ארגון ער"ן (עזרה ראשונה נפשית) נקלע לקשיים חמורים והודיע בימים האחרונים כי ישנה סכנה שהשירותים שהארגון נותן לציבור בישראל ייפגעו אנושות ואף ייסגרו. היום קיומה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דיון חירום בנושא. הוועדה קבעה כי אילולא ניתן השירות על ידי ער"ן לבני נוער, ילדים, חיילים, קשישים, עולים, בעלי נטיות אובדניות ועוד הייתה המדינה מחוייבת במתן השירות שעלותו גבוהה בעשרות מונים.

הוועדה תבעה ממשרדי הרווחה, הביטחון, החינוך, הקליטה, הגימלאים והמיעוטים להעניק לאלתר סיוע כספי מיידי שיבטיח את המשך פעילות הארגון. ח"כ חיים כץ, יו"ר הוועדה, מתח ביקורת על משרד הרווחה בעקבות הסחבת בכתיבת קריטריונים לסיוע לעמותות במצוקה "אי אפשר לומר לעמותה כה חשובה כער"ן שנמצאת ממש על סף קריסה שלא ניתן לעזור להם רק בגלל שאין עדיין קריטריונים". סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הודה כי "המשבר בעמותת ער"ן מוכר לנו. המשבר העולמי פגע קודם בגיוס התרומות. השנה עדיין לא אושר התקציב ולכן לא ניתן היה להעביר תמיכות לעמותות".

נציגת משרד הרווחה נילי דרור אמרה בתגובה בוועדה כי "אנו פועלים במלוא המרץ והחודש נפרסם קול קורא לכל הארגונים במטרה ללמוד על המצוקות שלהם". ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) אמר כי "מדובר בדיני נפשות. הצלת חיים אמיתית. יש למשרד הרווחה תקציב של 200 מיליון שקלים לתמיכה בעמותות אז שיעזרו לער"ן בעזרה ראשונה כדי שלא יקרסו".

ארגון ער"ן קיים קרוב ל-40, הוא אינו מקבל תקציבים ממשלתיים ונשען על כספי תרומות בלבד. בשל המצב הכלכלי והירידה בהיקף התרומות הארגון נמצא במצב קשה וייתכן שייאלץ לעצור את פעילותו. יו"ר הארגון דניאל גיזנברג אמר כי "אנו יוצאים במאבק להשגת תקציב ממשלתי של 5 מיליון שקלים בשנה. ללא התערבות ממשלתית מיידית כ-150,000 ישראלים מכל שכבות האוכלוסייה יישארו ללא תמיכה ברגעים הקשים שלהם. השנה בלבד טיפלנו ב-800 אירועים של מימוש התאבדות ובאלפי אירועים של אלימות במשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully