וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולת ההתרסקות: "פתאום הייתי בתוך המים"

עידן דורנר

1.7.2009 / 13:42

באיה בקארי בת ה-14 היא ככל הנראה הניצולה היחידה מהתרסקות המטוס התימני. "שמעתי אנשים מדברים, אבל לא הצלחתי לראות אף אחד"

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

צוותי החילוץ של מטוס איירבוס של חברת התעופה התימנית 'ימני', שהתרסק אתמול באוקיינוס ההודי, סבורים כי באיה בקארי, הנערה בת ה-14 שחולצה באורח נס ממימי האוקיינוס האטלנטי היא הניצולה היחידה מתוך 153 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס. היום דיווח גורם רשמי בצרפת, כי נמצאה אחת הקופסאות השחורות של המטוס.

אביה של בקארי, קאסים, שאיבד את אשתו בהתרסקות, שוחח עם בתו. לדבריו, "שאלתי אותה מה קרה והיא אמרה שהמטוס נפל למים: 'מצאתי את עצמי בתוך המים. שמעתי אנשים מדברים אבל לא הצלחתי לראות אף אחד. הייתי בחושך. לא ראיתי דבר. אבא, לא הצלחתי לשחות טוב. נאחזתי במשהו אבל אני לא יודעת במה'".

הנערה נמשתה מהמים, בהם שורצים כרישים רבים, לאחר 13 שעות על ידי צוות חילוץ שחג מעל אזור ההתרסקות במסוק. לפי דיווחים של הצלב האדום, היא מטופלת כעת בבית חולים במצב קשה אך יציב. לפחות תשעה ילדים נוספים, בהם גם שלושה תינוקות, נהרגו בהתרסקות.

המטוס עשה דרכו מתימן לאיי קומורו שבמזרח אפריקה. צוותי החילוץ הבחינו בגופות צפות מספר ק"מ מהחוף, לפני שמצאו את הנערה. גבר שהזדהה כאחד ממחלציה אמר בראיון לתחנת הרדיו הצרפתית "אירופה 1", כי הבחין בנערה שוחה במים סוערים בין מספר גופות שצפו מסביבה.

"ניסינו להשליך לעברה חגורת הצלה. היא לא הצליחה לתפוס אותה. נאלצתי לקפוץ למים ולמשות אותה. היא לא הצליחה להפסיק לרעוד. שמנו עליה ארבע שמיכות כדי לנסות ולחמם אותה. נתנו לה לשתות מים חמים עם סוכר וניסינו לברר את שמה ואת מקום מגוריה".

דובר של ממשלת קומורו אישר גם הוא, כי הנערה היא הניצולה היחידה, וכי היא במקור בכפר בשם ניומאדזהה, הנמצא באיים הממוקמים צפונית-מערבית למדגסקר. הרופא שטיפל בה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, עדה מנסור, סיפר כי "היא בהכרה, היא מדברת... אבל אנחנו לא שואלים אותה יותר מדי שאלות כדי לא לעייף אותה". לטענת נציג של איי קומורו בצרפת, הנערה מתגוררת במרסיי שבדרום צרפת, ותכננה לטייל עם אימה באיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully