וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופש הגדול הגיע - השנה הבאה בסכנה

נעמה טלמור

1.7.2009 / 3:48

כמיליון וחצי מתלמידי ישראל יוצאים לחופשת הקיץ המיוחלת, ובשלטון המקומי כבר מאיימים שפתיחת שנת הלימודים הבאה נמצאת בסכנה אם לא יועברו תקציבים

היום שתלמידי ישראל מחכים לו יותר מכל הגיע: לא פחות מ- 1,235,899 תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים יצאו היום (רביעי) לחופש הגדול. תלמידים אלה יצטרפו ל-611,941 תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים שיצאו לחופש הגדול כבר לפני עשרה ימים, כך שסך הכל סיימו בישראל 4,000 בתי ספר את שנת הלימודים תשס"ט.

כחצי מליון מהילדים בכיתות הגן ועד ו' יפקדו את 4,250 הקייטנות הפועלות בישראל, ועוד כ-200,000 חניכים צפויים להשתתף בפעולות הקיץ השונות של תנועות הנוער. כמו כן, כ-10,000 בני נוער ישתתפו בסמינרים להכשרת מנהיגות צעירה שמקיים מינהל חברה ונוער במשרד החינוך. בני נוער אלה להתנדב לפעולות קהילתיות בשנת הלימודים הבאה, בבתי הספר ומחוצה להם.

טרם יציאת תלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים לחופשה המיוחלת, תודרכו התלמידים על ידי צוותי בתי הספר בנוגע להישמרות מפני הסכנות האורבות להם. ההדרכה עסקה בעיקר בשחייה בים (מתי מותרת הרחצה, שימוש בתכשירי הגנה וכד'), הימנעות משחיה במקורות מים כגון נחלים, בריכות דגים וברכות השקיה, הצטיידות ראויה לקראת יציאה לטיול, הימנעות ממשחקים באתרי בנייה, חורבות, בתים נטושים, בורות וחפירות, וכן בהנחיות באשר למקומות המותרים למשחק מחוץ לבית (חצר, גן ציבורי ומגרשי ספורט).

עם זאת, עוד לא יבשה דיו המדפסות על תעודות סוף שנת הלימודים הנוכחית, וכבר הושמעו איומים על פתיחת שנת הלימודים הבאה. שלמה בוחבוט, יו"ר השלטון המקומי, איים כי "לא נפתח את שנת הלימודים הבאה אם הממשלה לא תבין בימים הקרובים את נחישות מאבקנו. אנו יוצאים למאבק החל מיום ב' הקרוב על עתידן של הרשויות". בוחבוט הודיע כי הרשויות מאוחדות הפעם במחאה כנגד הקיצוץ הדרמטי במענקי האיזון, הפגיעה הקשה במערכות החינוך והקנסות הגבוהים שמבקשת הממשלה להטיל על אזרחי המדינה בגין השימוש במים, "תוך קביעת רף מנותק מכל מציאות" וגזירות נוספות.

"אני דורש מממשלת ישראל להחזיר את מענקי האיזון שקוצצו מהרשויות ולהעמידם כבעבר על 3 מיליארד שקלים ולהחזיר את תקציבי החינוך שקוצצו ולהעמידם על 800 מיליון שקלים", אמר בוחבוט. לדבריו, "אם יאושר התקציב במתכונתו הנוכחית, ייאלצו התושבים לקבל פחות חינוך, פחות רווחה, פחות פיתוח סביבתי. כמו כן לא יהיו מאבטחים במוסדות החינוך ולא תהיינה הסעות לתלמידים שזכאים לכך בגלל המרחק בין ביתם לבית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully