וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס ופתח החליטו: סבב שיחות נוסף

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.6.2009 / 22:08

בעקבות סיום סבב השיחות שהוגדר כ"מעודד" החליטו חמאס ופתח להתכנס לסבב שיחות נוסף ב-25 ליולי. השאיפה היא להגיע להסכם בתום הסבב הנוסף שיארך שלושה ימים

הסבב השישי של שיחות הפיוס הפנים-פלסטיניות שנערכו בימים האחרונים בין חמאס לפתח בקהיר הסתיימו היום (שלישי) ללא תוצאות. לאור זאת הוחלט לקיים סבב נוסף של שיחות בחודש הבא. בכיר פתח וחבר במשלחת השיחות של הארגון, נביל שעת', מסר כי הסבב השביעי של השיחות יתקיים ב-25 ביולי וכי המטרה היא לגבש הסכם עד 28 ביולי.

לדברי שעת', סבב השיחות שהסתיים היום היה "מעודד", אולם הצדדים לא הצליחו להגיע לסיכומים. הוא הוסיף ואמר כי מצרים החליטה לתת הזדמנות נוספות לשיחות בין הפלגים ולפיכך החליטו על סבב שביעי של שיחות.

בימים האחרונים הכריזה מצרים על השביעי ביולי כתאריך היעד הסופי לגיבוש הסכם בין חמאס לפתח. במהלך הסבב האחרון דווח אף על התקדמות משמעותית במספר סוגיות בשיחות בין נציגי פתח וחמאס אולם בסופו של דבר המגעים נכשלו. הנושא המרכזי שהכשיל את המגעים בין הצדדים היה נושא העצירים. בתקופה האחרונה האשים פתח את חמאס בגל מעצרים נרחב של פעיליו ברצועה ואילו בחמאס האשימו מנגד את פתח במעצר של אנשיו בגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully