וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל קאעדה יוצא למלחמה בסרקוזי

טלי גולדשטין

30.6.2009 / 20:48

לאחר שנשיא צרפת ניקולא סרקוזי יצא נגד הלבוש המסורתי של הנשים המוסלמיות, נשבעו באל קאעדה בתגובה לנקום בצרפת בהזדמנות הראשונה

הזרוע הצפון-אפריקאית של אל קאעדה איימה היום (שלישי) לנקום בצרפת על כך ש"פתחה במלחמה נגד הנשים המוסלמיות הלובשות בורקה", כך נכתב בהצהרה שהועלתה באתר הארגון.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי מתח בשבוע שעבר ביקורת נגד מנהגן של נשים מוסלמיות רבות להתכסות מכף רגל ועד ראש בלבוש המסורתי - בורקה. סרקוזי אמר כי הגלימה משפילה נשים וכי צרפת אינה מקבלת את המנהג בברכה. "הבורקה אינה סמל דתי, היא סמל לשעבוד", אמר סרקוזי בנאום שנשא בפני שני בתי הפרלמנט בארמון ורסאי. הוא כינה את הלבוש "הפרה של כבוד וחירות הנשים" ואמר כי הבורקה אינה מתקבלת בברכה בתוך שטח צרפת.

בהצהרת אל קאעדה נכתב בתגובה: "צרפת מגייסת את כל כוחה ואת מוסדותיה כדי לפתוח במלחמה נגד אחיותינו הלובשות את הלבוש המסורתי. הצרפתים עושים זאת כשנשותיהן מגיעות בהמוניהן למדינות שלנו, לחופי הים שלנו ומתגרות ברגשות המוסלמים". עוד נכתב כי הקמפיין הצרפתי נגד הבורקה שקול לטרור דתי ומעורר שנאה. "מסיבה זו אנו קוראים לכל המוסלמים להגיב לשנאה בדרך נקמנית יותר, אנו קוראים להם להתנגד לעקשנות הצרפתית".

"אל קאעדה נדר בפני האל לא לשתוק לאור ההתגרויות ואי הצדק ויעשה כל שביכולתו לנקום בצרפת בהזדמנות הראשונה בשם כבוד בנותינו ואחיותינו".

צרפת העבירה ב-2004 חוק האוסר על מוסלמים לחבוש כיסוי ראש או כל פריט לבוש המסמל את דתם בבתי ספר ציבוריים. חוק זה עורר מחלוקת עזה בתוך המדינה ומחוצה לה. בצרפת מתגוררת האוכלוסייה המוסלמית הגדולה ביותר באירופה – חמישה מיליון בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully