וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

30.6.2009 / 18:19

מה לעזאזל עושים עם כל הפרעושים והקרציות שלא נותנות מנוחה? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לי פקינזית מלאת קרציות. אני רוחץ אותה בשמפו נגד קרציות אבל זה לא מועיל. מה עוד אפשר לעשות כדי להיפטר מהצרה הזאת? דרך אגב, אלה לא קרציות רגילות אלה קטנות שנופלות ממנה כשהיא מתגרדת

קרציות יחסית קל להדביר מאחר והעמידות שלהן לחומרי הדברה נמוכה מזו של פרעושים. הבעיה לרוב היא מציאת כל המקומות בהן הן שורצות. אפשר להזמין מדביר מקצועי ולעשות הדברה של הבית החצר. את הכלבה אני מציע לרסס בתרסיס המתאים לכך. חשוב לשים לב למספר הלחיצות של המשאבה המותאמות לגודל הכלב ולא להגזים כדי למנוע רעילות. נגיעות גבוהה של הכלבה מעידה גם על מערכת חיסונית חלשה ורצוי לבדוק זאת. מומלץ בחום לערוך בדיקת דם לברר שלא נדבקה בטפילי דם. יש בדיקת דם המבררת האם לכלבה יש DNA של הטפיל בדם (נקראת PCR).

כל דבר שאנו עושים לא מונע את הפרעושים מלתקוף את כלבתי – שמפו, אמפולות, ריסוס של שטחי המחייה שלה שחומר מיוחד נגד פרעושים... אנחנו מיואשים. מה עוד ניתן לעשות?

אכן פרעושים הם מטרד רציני ובעלי כושר חמיקה ועמידות לחלק מחומרי ההדברה. המפתח הוא טיפול יעיל בסביבה הכולל ריסוס של השטח בחומרים המותאמים לקטילה של הפרעושים וגם טיפול בזחלים. לעיתים רבות הטיפול חייב להיעשות מספר פעמים כדי להצליח. רצוי שוב להיעזר במדביר מקצועי שיבצע את הטיפול בצורה נכונה בשטח תוך שימוש בחומרים המתאימים. קיימת חברת הדברה המנוהלת על ידי וטרינר - החברה להדברה וטרינרית.

הכלב שלי שמן מדי, לדברי הווטרינר (ולדברי כל מי שרואה אותו). אנחנו נותנים לו אוכל יבש דיאטטי ומשתדלים להפחית מעט בכמויות. הוא מתלונן על רעב, איך גורמים לו להרגיש שובע?

הורדת הכמות לכמות קטנה מאד עלולה לגרום לכך. הרכב מזון לא מספיק יעיל עלול להמשיך את הפרשת האינסולין שלו ולכן הוא רעב. מומלץ לשקול לעבור למזון רפואי להורדה במשקל ומאד חשוב לשלב פעילות גופנית של הליכה חצי שעה פעמיים ביום.

הפרווה של כלבתי לא מלאה, נעימה ומבריקה כבעבר, ומעט דלילה יותר. בדיקה וטרינרית שגרתית הראתה כי היא בריאה לחלוטין. מה אפשר לעשות כדי להחזיר חיים לפרווה? או שמדובר בעניין אסתטי בלבד שיש להניח לו?

הפרווה היא הראי של המערכות הפנימיות. לעיתים בעיה פנימית עלולה לגרום לבטוי של פרווה עמומה. ניתן לבדוק את הענין בבדיקות דם או בדיקות אחרות. המזון הוא חלק מהטיפול לכך – מזון עשיר בחלבון איכותי, מאוזן היטב בין רמת החלבון לרמת האנרגיה, תכולה מתאימה של ויטמינים, חומצות שומן ועוד הם המפתח. קיימים מזונות איכותיים לכלבים בעלי עור רגיש במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully