וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "פעלתי לפי החוק, לא אגרר לוויכוח”

פנחס וולף

30.6.2009 / 17:31

יו”ר הכנסת הגיב למתקפה חסרת התקדים של היועצת המשפטית, שהאשימה אותו כי פעל בניגוד לחוק. ”עומד מאחורי החלטותי, לא אשחק לידיו של מי שמבקש לגרור את מנהל הכנסת למחוזות לא עניניים”

ריבלין משיב אש: שעות לאחר פרסום המכתב של היועצת המשפטית לכנסת עו"ד נורית אלשטיין נגדו, פרסמה לשכתו של ריבלין תגובה לטענות אלשטיין. "יו"ר הכנסת עומד מאחורי החלטותיו למתן נהג לח"כ נכה צה"ל ולתגבור ועדות הכנסת בעוזר נוסף, הנשענות על תקנון הכנסת, על אמות מידה משפטיות ועל השכל הישר". נכתב בהודעה. "המלצות ועדת גרונאו בעניינים אלו יובאו לפנים משורת הדין להכרעת ועדת הכנסת. יו"ר הכנסת אינו מתכוון לשחק לידיו של מי שמנסה לגרור את נושאים במינהל הכנסת למחוזות לא ענייניים".

מוקדם יותר כאמור פורסם מכתב ששלחה אלשטיין לריבלין המאשים אותו בהתנהגות קלוקלת בשתי פרשיות שבהן היה מעורב- ניסיונו למנות נהג לח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) המרותק לכסא גלגלים, לטענתה "בניגוד לחוק", והחלטתו להעמיד שני עוזרים נוספים ליושבי ראש ועדות הכספים וחוץ וביטחון, זאת מבלי שכונסה הוועדה הציבורית שאמורה להחליט על מינויים אלו.

אלשטיין כותבת במכתבה כי "בשתי פרשיות שונות עמדתי על כך שנעשה ניסיון פסול לעקוף את הוועדה הציבורית ולהעניק הטבה לחברי הכנסת, שלא כדין". אלשטיין מתארת את פרשת העוזרים "כניסיון לעקוף את הוועדה הציבורית, על ידי הגדרת העוזר השלישי כעובד הכנסת". לטענתה, בחוות דעת שהיא כתבה בנושא "הצבעתי על כך שאם אכן מדובר ב"עובד הכנסת", ולא בכסות לעוזר פרלמנטרי שלישי, הרי שהחוק מחייב שהעובד יקלט במכרז שיוויוני, ולא ייבחר על ידי חבר הכנסת, שאם לא כן - מדובר בניסיון פסול לעקוף את החוק ותכליתו".

על פרשת ח"כ מטלון היא כתבה: "נראה כי הבחירה להדגיש בתקשורת פרשיה זו דווקא, לא הייתה תמימה. היא נועדה על מנת להציג אותי כמי שאינה רגישה לצורכיהם של נכי צה"ל, במנותק מן הדיון הענייני. מלכתחילה, לא הייתי סבורה שראוי לתת פומבי לפרשיה זו, שיש לה צדדים אישיים הנוגעים לנכותו ותפקודו של חבר הכנסת, אך משנבחרה פרשיה זו ככלי ניגוח כנגדי, לא נותר לי אלא להעמיד דברים על דיוקם ולהסביר באופן פומבי את הנימוקים לעמדתי המשפטית".

בהמשך המכתב תוקפת אלשטיין קשות את ריבלין, "אחד מתפקידי המרכזיים, הינו שמירה על תקינות ההליכים המינהליים בכנסת, הכולל הגנה על קופת הציבור. במסגרת תפקידי זה, נתתי במהלך השנים חוות דעת משפטיות רבות, שנועדו למנוע הוצאת כספי ציבור שלא כדין. מאז שהגעתי לכנסת, לא נתקלתי במציאות שבה לאחר שניתנה חוות דעת הקובעת כי הוצאת כספי הציבור היא בניגוד לחוק, הוחלט לפעול בניגוד לה".

אלשטיין מוסיפה וכותבת "תפקידו של היועץ המשפטי לכנסת מורכב, ומעצם הגדרתו מזמן צורך בעמידה עצמאית מול פוליטיקאים רבי עוצמה המקושרים עם התקשורת, תוך שתפקידו הוא להגן על הקופה הציבורית ולשרת את הציבור... לצערי, עוד לפני תחילת כהונתי, פרסמת כי אתה מצטער על בחירתי. ייתכן שכהונתה של מי 'שבאה ממשרד המשפטים' ועסקה במשך שנים רבות בשמירה על האינטרס הציבורי, בהן פיתחה עמוד שדרה משפטי עצמאי, היתה לך לנטל?"

"ייתכן שגם מנכ"ל הכנסת היה מעדיף כי בתפקיד היועצת המשפטית לכנסת לא תכהן מי שעומדת על משמר החוק והמינהל התקין? בנימה אישית אוסיף כי אני גאה על כי לא נרתעתי מלמלא נאמנה את תפקידי, וכי זכיתי להימנות על אותם יועצים משפטיים אשר שמים את טובת הציבור והשמירה על הקופה הציבורית, לפני עניינם הפרטי ולפני חששם מפני הפגיעה בהם. לצערי, חשש זה הולך ומתממש, ובעקבות פעולותי לשמירה על קופת הציבור, אתה אכן מנסה לפגוע בי באופן אישי בדרכים שונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully