וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "מוקדם להכריז על הקפאת הבנייה"

פנחס וולף

30.6.2009 / 21:31

שר הביטחון נועד אמש עם השליח המיוחד של ממשל אובמה בניו יורק ודן עמו על המשך הבנייה בהתנחלויות. לאחר הפגישה אמר: "הפגישה היתה טובה, אך עדיין יש חילוקי דעות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: איילת שולמן)

שר הביטחון אהוד ברק אמר אמש (שלישי) לאחר פגישתו עם השליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל כי "עדיין מוקדם בכדי לומר האם תכריז ישראל על הקפאה זמנית של בניית ההתנחלויות בגדה המערבית". ברק אמר כי השיחה עם מיטשל שנמשכה כארבע שעות היתה חיובית ,"אם כי נותרו עדיין סוגיות ללבנן". "אנו שוקלים כל תרומה חיובית שישראל יכולה לעשות במאמצי השלום", סיכם. השניים נפגשו לפגישה בארבע עיניים בניו יורק. הפגישה התקיימה על רקע הדרישה האמריקאית להקפיא לחלוטין את הבנייה בהתנחלויות.

לפני טיסתו לארצות הברית הצהיר ברק כי "הדיאלוג האינטימי והישיר עם ארצות הברית נמשך והשיחה עם מיטשל באה בהמשך לנאום אובמה ולנאום ראש הממשלה נתניהו. מטרת השיחה עם מיטשל היא לקדם תהליך של הסדר אזורי כולל במזרח התיכון". ברק ינסה לרכך את ההתנגדות הגורפת של האמריקאים לבנייה בתנחלויות. בפגישה עם מיטשל העלה ברק מספר חלופות לדרישה האמריקאית הגורפת.

בימים האחרונים הורגש ניסיון לרכך את הטונים בין וושיגנטון לירושלים. דוברה של מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, אמר לפנות בוקר כי "אנו עובדים עם כל הצדדים כדי לנסות וליצור סביבה שתעודד חידוש של המו"מ. אנו ממתינים בציפייה לשבת ולדבר על דרכים שבהם ניתן להניע את התהליך קדימה. אני לא עומד לשפוט מראש מה עומד להיות מחר". הדובר הוסיף כי "מתוך המילה מו"מ נגזר כי השניים ישבו וידונו בדברים. אני לא עומד לומר אם אנחנו מעוניינים להתפשר או לא – אני מתכוון, בואו פשוט נראה מה יקרה".

הפגישה בין ברק למיטשל באה על רקע ביטול פגישתם של נתניהו והשליח המיוחד במהלך ביקורו של ראש הממשלה בפריז. לפי דיווחים הפגישה בין נתניהו למיטשל בוטלה לאחר חילוקי דעות בין ירושלים לוושינגטון בנוגע לבנייה בהתנחלויות. בלשכת ראש הממשלה דחו את הפרסומים הללו ואמרו כי הפגישה נדחתה מראש משיקולים טכניים.

בתוך כך, גינה הלילה שר החוץ של בריטניה, דיוויד מיליבנד, את החלטת ישראל לבנות 50 יחידות דיור חדשות בהתנחלות אדם, כך דווח בגלי צה"ל. בדברים שנשא מיליבנד בפני הפרלמנט הבריטי, אמר השר כי "מדובר בצעד שגוי, בעיקר לנוכח מחויבותו של הממשל האמריקני החדש לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים". לדבריו, "ההתנחלויות מנוגדות לחוקי המשפט הבין לאומי, והן מהוות מכשול גדול בדרך לשלום במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully