וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחורות בבקיני מובלות למעצר

דניאל זילברברג

1.6.2009 / 8:40

וגם: נלחמים במגיפת הפוליו, משביעים לראשונה את חיילי צה"ל ומוציאים את ההצגות ביידיש מהחוק. פרק נוסף שלך השבוע לפני - במלאת מאה שנים לת"א

1948 - משביעים את צה"ל

28.6.48 - כ-7 שבועות לאחר הכרזת המדינה, נערך טקס ההשבעה של צבא הגנה לישראל בכיכר הבימה בתל אביב, שמשמשת עדיין כבירת ישראל הצעירה. הטקס נערך בנוכחות ראש העירייה ישראל רוקח ושר החוץ משה שרת. בטקס מושבעים כל חיילי צה"ל לפי פקודת השבועה שהוציא הרמטכ"ל הראשון של צה"ל יעקב דורי. ההשבעה נערכת בסמיכות לפרשת אניית אלטלנה שהתרחשה כשבוע לפני.

1950 - נלחמים במגיפת הפוליו

4.7.50 - מומחה מיוחד מטעם ארגון הבריאות הבינלאומי מגיע לארץ, בעקבות מגיפת מקרי הפוליו שתקפה את ישראל בחודשים שקדמו. היה קיץ חם במיוחד, והמחלה התפשטה במהירות כשהיא פוגעת באלפי ילדים. המומחה מגיע ומסייר בין היתר בתל אביב, וקובע כי אסור לקיים קייטנות לילדים בשום מקום. כ-388 ילדים חלו במחלה ברחבי הארץ. בתל אביב המספרים היו יחסית נמוכים, אך עדיין נאסרו לפתוח קייטנות. על מנת בכל זאת להפעיל את הילדים בחופשת הקיץ, מתארגנים הורים ומורים ושומרים על הילדים כשהם בים או בבריכה.

1951 - אוסרים על הצגות ביידיש בת"א

1.7.51 - בית המשפט המחוזי בתל אביב מוציא צו על תנאי שאסר על המשך פעילות התיאטרון היידי בעיר. תרבות התיאטרון היידי היתה בשיאה בשנים אלו בעיקר בזכות עליית הייקים הגדולה לאחר מלחמת העולם השנייה, שהעלתה את הביקוש למופעים ביידיש. למרות זאת, ומכיוון שהמדיניות בארץ היתה לטפח את השימוש בשפה העברית, אסר הצנזור על השימוש בשפה היידית במופעים ציבוריים והעניין גובה על ידי בית המשפט. עקב התנגדותם של בכירים ועיתונאים, ודוברי יידיש רבים, שהחלו להופיע בסתר למרות הקנסות הגבוהים, החוק לא ממש נאכף, וכעבור כמה שנים מבוטל.

1964 - בחורות בבקיני מובלות למעצר

2.7.64 - שוטרים בתל אביב מקבלים פקודה לאסור כל אישה שתחשוף את פלג גופה העליון בבגד הים החדש שנקרא בקיני. נשים שיסתובבו על חוף הים כשהן לבושות בבגד הים החושפני עלולות להיעצר על ידי שוטר. צו האיסור לא ממש עובד וצו האופנה הוא זה שמכתיב את המציאות. בגלל הפופולריות הרבה של בגד הים החצוי והחושפני, נאלצים השוטרים לעזוב את הנשים החשופות להצלות בשמש ככל שרק ירצו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
  • עוד באותו נושא:
  • פוליו
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully