וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שפעת החזירים: מצוות החג' בסכנה

ניר יהב

30.6.2009 / 18:44

מחשש להידבקות ב"שפעת החזירים" המליצו השלטונות בערב הסעודית לאזרחיהם המבוגרים ולנשים בהריון בממלכה שלא לקיים השנה את מצוות העלייה לרגל לעיר מכה

השלטונות בערב הסעודית המליצו היום (שלישי) לאזרחיהם המבוגרים ולנשים בהריון בממלכה שלא לקיים השנה את מצוות חג' - מצוות העלייה לרגל לעיר מכה - מחשש להידבקות ב"שפעת החזירים" ממיליוני העולים לרגל. במקביל דיווח משרד הבריאות הסעודי כי בימים האחרונים אובחנו שישה חולים נוספים שנדבקו בנגיף. בכך עולה מספר החולים שנדבקו בשפעת בערב הסעודית ל-81.

משרד הבריאות הסעודי מסר כי לקראת התקופה שבה נערכת העלייה לרגל שתיפתח בקרוב, הוא נערך מראש ויוזם תוכנית פעולה למאבק בהתפשטות "שפעת החזירים" בממלכה. סגן שר הבריאות הסעודי, ד"ר זיאד אחמד מימש, אמר כי השלטונות רוכשים מחברות התרופות את כל התרופות והציוד הרפואי הנדרש.

החג' הוא מתוך חמשת יסודות האיסלם, שהם המצוות המרכזיות שעל המוסלמים למלא, בנוסף לתפילה, עדות (אמירת "אין אל מלבד אללה" – נ.י), מתן צדקה וצום. על פי החג', על כל מוסלמי בריא ובעל יכולת כלכלית לעלות לפחות פעם אחת בחייו למכה. על פי הערכות, מדי שנה עולים לרגל כשלושה-ארבעה מיליון מוסלמים המציפים את העיר מכה. הצפיפות הגדולה שנוצרת הביאה פעמים רבות למקרי מוות רבים כתוצאה מרמיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully