וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים השתלט על ספינת המחאה

ניר יהב ויהושע בריינר

30.6.2009 / 15:17

כוחות של חיל הים השתלטו על ספינת המחאה ה"רוח האנושיות" שהיתה בדרכה מקפריסין לרצועת עזה במטרה לשבור את המצור הימי. הספינה מועברת לנמל אשדוד. ח"כ אגבריה: "ישראל מתנהגת כמו שודד ים"

כוחות של חיל הים השתלטו בצהריים על ספינת המחאה "רוח האנושיות" שהפליגה מקפריסין לרצועת עזה במטרה "לשבור את המצור על עזה". הבוקר דווח כי חיל הים הזהיר את נוסעי הספינה שלא יתקרבו לחופי עזה.

במהלך ההשתלטות לא נפתחה אש לעבר הספינה שנשאה דגל יוון. הספינה מועברת כעת לנמל אשדוד שם צפויים נוסעיה להיעצר ולהיחקר. בצה"ל אומרים כי במידה שימצאו על הספינה אמצעי סיוע ותרופות הם יעבירו את התכולה לרצועת עזה.

חבר כנסת עפו אגבריה (חד"ש) תקף בחריפות את ההשתלטות של חיל הים על הספינה. "ישראל מתנהגת כמו פיראט ושודד ים במקום להתנהג כמו מדינה", אמר אגבריה והוסיף כי "לא יעלה על הדעת שישראל, שמרעיבה את תושבי הרצועה, תשדוד לחם מפיהם של התושבים הרעבים. אני מתקשה להבין מדוע ישראל, שמצויידת בארסנל החדיש והקטלני ביותר חוששת מספינה הנושאת על סיפונה מזון בסיסי וציוד הומניטרי ולא כלי נשק ותחמושת".

מוקדם יותר היום מנעו ספינות חיל הים מהספינה להיכנס למים הטריטוריאליים של הרשות הפלסטינית. הספינה "רוח האנושיות" הפליגה אתמול מנמל לרנקה בקפריסין, כשעליה בין היתר ציוד רפואי ו-21 פעילי זכויות אדם והיתה אמורה להגיע היום לנמל עזה.

דובר משרד החוץ יגאל פלמור אמר בתגובה לוואלה! חדשות כי "על פי הסכמים בינלאומיים, חיל הים הוא האחראי לביטחון ולסדר במים של עזה. כבר הודענו בעבר במספר הודעות רשמיות שלא תותר כניסת ספינות לנמל בעזה, ולכן אין לצפות שאם הם ינסו להיכנס בכוח הדבר יתאפשר להם. בנוסף, אנשי הספינה עברו על תקנות השיט כאשר הודיעו עם יציאתם כי פניהם לפורט סעיד, ובאמצע הדרך הם החלו לפנות לכיוון עזה".

על פי דיווח בכלי תקשורת פלסטיני, סביב הספינה, היו חמש ספינות של חיל הים הישראלי. כמו כן דיווחו הפלסטינים כי חיל הים התקשר אל הספינה והזהיר את נוסעיה שלא יתקדמו לעבר חופי הרצועה.

יו"ר הוועדה העממית לשבירת המצור על הרצועה, חבר המועצה המחוקקת ג'מאל אל-חודרי, קרא לקהילה הבינלאומית להתערב באופן מיידי להציל את הפעילים הנמצאים על ספינת המחאה. לדבריו, מדובר בהפלגה חוקית ולגיטימית וכי תגובתה של ישראל, לפיה בכוונתה לירות על הספינה אם תמשיך להפליג לכיוון עזה, איננה חוקית.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully