וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוניברסיטת תל אביב התפטר מתפקידו

נעמה טלמור

30.6.2009 / 15:04

אחרי קדנציה של שנתיים בלבד בתפקיד, הודיע פרופ' צבי גליל כי הוא מתפטר מתפקידו בשל רצונו לשוב ולהתמסר למחקר אקדמי בתחום מדעי המחשב

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' צבי גליל, הודיע היום (שלישי) על פרישתו מהתפקיד. זאת לאחר כשנתיים בלבד בהן כיהן כנשיא. הוועד המנהל של האוניברסיטה צפוי למנות בהקדם ועדת איתור מיוחדת שתבחן מועמדים אפשריים להחליפו.

במכתב לחברי הוועד המנהל של האוניברסיטה, כתב גליל כי הוא מבקש לפרוש מתפקידו ולהתמסר למחקר אקדמי בתחום מדעי המחשב. "חשתי כי האינטנסיביות הניהולית הנדרשת בתפקידי הנוכחי מרחיקה אותי מתחום המחקר הקרוב ללבי, בו השקעתי את מיטב שנותיי", ציין גליל.

"היה לי הכבוד להיות נשיאה השביעי של אחת מהאוניברסיטאות הטובות והחשובות בעולם", כתב הנשיא הפורש, "אולם עקב רצוני לשוב ולהתמסר למחקר לא אוכל להשלים את המלאכה הרבה שעוד נותרה כדי לבצר את מעמדה של האוניברסיטה בעת הזו, המאתגרת מבחינה כלכלית". "אני משוכנע", הדגיש, כי "אוניברסיטת תל אביב תמשיך לדבוק ברוח המצוינות באמצעות טיפוחם של חוקרים מעולים, אשר יבססו את תהילתה והישגיה של האוניברסיטה".

פרופ' גליל גם קרא לממשלת ישראל להכיר בעובדה שההון האנושי הינו המשאב החשוב ביותר שיש למדינת ישראל ועל הממשלה והאקדמיה, "מוטלת החובה להשיב ארצה כל חוקר ישראלי הפועל מחוץ לישראל ולהיאבק כדי לאפשר את קליטתו בין כתלי האקדמיה הישראלית".

ד"ר ליאורה מרידור, יו"ר הוועד המנהל של האוניברסיטה, הביעה הערכה עמוקה לפעולתו ולאישיותו של פרופ' גליל. בהודעה שפרסמה ציינה ד"ר מרידור את תרומתו הרבה לשמירת מעמדה האקדמי האיתן של אוניברסיטת תל אביב בתקופה כה מורכבת. לדבריה, "הצליח פרופ' גליל לתרום תרומה משמעותית לקידומה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל". "כעת", הוסיפה מרידור, "תוכל האוניברסיטה ליהנות מפירות מחקריו של מדען נחשב ובעל יוקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully