וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הספרדים הבינו שהם טיפסו על עץ גבוה"

30.6.2009 / 14:11

ביהמ"ש הספרדי חזר בו מהחלטתו להעמיד לדין 7 בכירים ישראלים, ביניהם יעלון וחלוץ, בגין פשעים נגד האנושות בשל חלקם בחיסול בכיר חמאס שחאדה ב-2002. אלוף (מיל') גיורא איילנד: "אני שמח שהמגבלה הזו הוסרה ממני"

בית המשפט הלאומי בספרד החליט היום (שלישי) שלא ידון בעתירה שהוגשה נגד בכירים ישראליים בגין פשעים נגד האנושות בחיסול בכיר חמאס סלאח שחאדה ב-2002. כך דווח בסוכנות הידיעות הגרמנית. בהפצצת ביתו של שחאדה נהרגו מלבדו 14 בני אדם, ביניהם תשעה ילדים. השופט פרננדו אנדרו ביקש להעמיד לדין בספרד את שר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר, מפקד חיל האוויר לשעבר דן חלוץ, הרמטכ"ל דאז משה יעלון, אלוף פיקוד הדרום דורון אלמוג, ראש המועצה לביטחון לאומי גיורא איילנד, ומייק הרצוג, מזכירו הצבאי של שר הביטחון.

"עוד לא קיבלתי על כך הודעה רשמית, אבל אם זה נכון אני כמובן שמח", אמר בתגובה האלוף במיל' גיורא איילנד, "אני חושב שגם הספרדים הבינו שהם טיפסו על עץ גבוה מדי שלא תורם לשום דבר. כתוצאה מהחוק שמאפשר לתבוע בספרד אנשים מכל העולם, בתי המשפט שם הוצפו בתביעות ואני יודע שבבית המחוקקים הספרדי קיבלו החלטה לשנות את החוק. מכיוון שהיו לי עסקים בספרד לפני התביעה נסעתי לשם כמעט כל חודש, אולם כבר למעלה משנה לא יכולתי לסוע ולכן אני שמח שהמגבלה הזו הוסרה ממני".

החלטת בית המשפט התקבלה לאחר שבית המחוקקים אישר להגביל את סמכות בית המשפט הספרדי לדון בפשעים שנעשו מחוץ לגבולות ספרד. המקרה עורר מתיחות דיפלומטית בין ישראל לספרד. אך לפני כחודשיים החליט בית המשפט להמשיך בתהליך החקירה בעניין, על אף שהתביעה במדינה ניסתה להניא את השופט אנדראו מכך בטענה שישראל עדיין חוקרת את התקרית.

שר הביטחון אהוד ברק אמר בעקבות ההחלטה כי בכוונתו לפעול על מנת לשנות ההחלטה בספרד. "אני מתכוון לפנות לשר החוץ ולשר ההגנה הספרדי ולפי הצורך גם לראש הממשלה הספרדי, כדי לפעול להעביר את רוע הגזירה". שר החוץ אביגדור ליברמן בירך אף הוא על ההחלטה הספרדית.

גורם ביטחוני אמר בתגובה להחלטה לדחות את התביעות: "לשפוט קצינים ישראלים על פגיעה ברב מרצחים ובטרוריסטים זה פשוט לראות דברים הפוך. אנחנו שמחים שבית המשפט הספרדי קיבל את ההחלטה הנכונה ודחה את התביעה המיותרת הזאת". במערכת הביטחון שיבחו את עבודת משרד המשפטים, שלדבריהם פעל רבות מול התביעה בספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully