וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזימת האויב לגרום להפיכה באירן נכשלה"

עידן דורנר

30.6.2009 / 16:28

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד אמר כי "ניצחוני הוא ניצחון העם האירני". אחד מבכירי שלטון האייתוללות קבע כי בעקבות ספירת הקולות החוזרת, אין יותר הצדקה למחאה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כינה היום (שלישי) את ניצחונו בבחירות לנשיאות "ניצחון העם האירני", ותבוסה לאויביה של הרפובליקה האיסלמית. "הבחירות האלה היו למעשה משאל עם. האומה האירנית היא המנצחת והאויבים, למרות מזימתם לגרום להפיכת קטיפה, נכשלו ולא הצליחו להגיע למטרותיהם".

מוקדם יותר דרש גורם דת בכיר באירן לשים קץ למחאות על תוצאות הבחירות לנשיאות, בעקבות ספירת הקולות החוזרת שנערכה אתמול ואישרה את ניצחונו של אחמדינג'ד, ולמעשה ביטלה כל אפשרות לערער על התוצאות מבחינה חוקית. בספירה החוזרת נבדקו רק 10 אחוז מהקולות. בהודעה שפורסמה היום באתר של מנהיג המחאה מיר חוסיין מוסאווי לא היתה התייחסות ישירה להחלטה, אלא חזרה על דרישתו לבטל את הבחירות.

כעת כל שנותר כדי להפוך את בחירתו מחדש של אחמדינג'ד לסופית הוא אישור של המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי. אחמדינג'ד יושבע לתפקיד בפרלמנט האירני בעוד מספר שבועות. עדיין לא ברור האם מוסאווי מתכוון להמשיך ולדרוש את ביטול הבחירות ולהסתכן במעצר, או אם יקבל את הדין.

"מועצת החוקה העליונה היא הגוף החוקי היחיד שיכול לדון בבחירות ולכן נראה שהמחאה על התוצאות תסתיים", אמר אחמד חתאמי, שקרא ביום שישי להוציא להורג את המפגינים. לדבריו, כל מי שמאמין בשיטה האיסלמית ומחוייב לחוקיה, חייב לקבל את הכרעת מועצת החוקה. אם יש מי שמתנגד להחלטה, הרי שהוא מפר את החוק וזה מוכיח שהוא רוצה להשיג את מטרותיו תוך שימוש בכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully