וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המע"מ על התיירות יביא לפיטורי 12 אלף"

פנחס וולף

30.6.2009 / 13:32

ראשי תעשיית התיירות מציגים חזית מאוחדת ותקיפה נגד המע"מ: "זו בכייה לדורות ואסון לתעשיה שלמה שהשקענו בה 60 שנה"

לא רק פירות וירקות: בתעשיית התיירות ממשיכים במאבק נגד גזירת המע"מ על התיירות הנכנסת. נציגי הארגונים השונים הגיעו היום לכנסת כדי להציג את החששות הכבדים שלהם לפגיעה בתעשייה ולמשמעויות התעסוקתיות שלה בפני חברי ועדת הכספים.

"זו החלטה שתהיה בכיה לדורות ותביא אסון על תעשיה שלמה שהשקענו בה 60 שנות עבודה", אמר בדיון שמואל מרום, יו"ר ארגון לשכת מארגני תיירות נכנסת. "תיירים שמגיעים לישראל הופכים אחר כך לשגרירים שלנו בעולם ויש לזה עכשיו חשיבות רבה - אני לא מבין את שר האוצר ומקבלי ההחלטות".

את ההערכה האופטימית ביותר לנזק שייגרם כתוצאה מהצעד הציג מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, שאמר: "ההערכה האופטימית של בנק ישראל מדברת על כך שירד מספר התיירים בעקבות ביטול המע"מ ב-170 אלף. ירידה זו תגרור פיטורי אלפי עובדים, להם ישולמו כמובן דמי אבטלה במשך חודשים רבים. פיטורי עובדים יורגשו לא רק בתעשיית התיירות, אלא בכל הענפים המספקים שירות לתעשיית התיירות, ביניהם ספקי מזון, ציוד וטקסטיל".
"גביה של כ- 700 מליון שקל תקוזז עקב אובדן תוצר של שני מיליארד שקל ואובדן הכנסות הנובעים מהירידה במספר התיירים. לאחר תשלום דמי האבטלה לאלפי המפוטרים, יישארו בידי קופת המדינה פחות ממאה מיליון שקלים בלבד".

בהתאחדות המלונות, לעומת זאת, פסימיים הרבה יותר. לדברי נשיא הארגון אלי גונן יביא הצעד לירידה ישירה של כ-300 אלף תיירים שיגרור פיטורים של 12 אלף עובדים במגזר: "בתקופה הזו, שבה כל המדינות פועלות לעידוד תיירות באמצעות הורדת מיסים ורואים בכך מנוע צמיחה - ממשלת ישראל פועלת הפוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully