וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק הבאסטיונרים במע"מ הגיע לכנסת

30.6.2009 / 12:28

המאבק על הפירות והירקות נמשך: חברי הכנסת ביקרו העלאת המע"מ לצד הפחתה במיסים. ח"כ מירי רגב עשויה להיות מודחת מהועדה

החקלאים והרוכלים בשווקים ממשיכים במחאתם העיקשת כנגד המע"מ המסתמן על פירות וירקות על אף נחישות האוצר להמשיך ולדבוק בצעד המתוכנן: היום הגיעו נציגיהם לועדת הכספים של הכנסת שדנה בנושא.

"על אנשי האוצר לדעת שמה שנכנס לוועדה לא יצא כמו שהוא: יש דברים שהם בלתי מתקבלים על הדעת. הטלת המע"מ על פירות וירקות ועל התיירות ותוך כדי כך הפחתת מיסים, זה דבר בעייתי" אמר כבר בפתח הדיון יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני.

לדבריו הצטרפה גם חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד שאמרה: "לא אתן את ידי לפגיעה בחלשים. יש חלופה - אפשר להקפיא את הורדת המס שתשרת בעיקר את בעלי ההכנסה הגבוהה, במקום להמשיך לפגוע בחלשים". רגב אף טענה כי מסקר שהזמינה עולה כי 84 אחוזים מהציבור ו-88 אחוזים מקרב מצביעי הליכוד תומכים בעמדתה זו. ח"כ רגב עשויה לשלם על עמדה זו גם בכסאה בוועדה - בשיחה עם וואלה! חדשות טענה רגב כי הובהר לי שאם תצביע נגד ההחלטה - יבוצע נגדה הליך הדחה מטעם הקואליציה במטרה להחליפה בנציג אשר יתמוך בהצעת האוצר.

"מתפללים שנסראללה יזרוק עלינו קטיושות"

לצד חברי הכנסת נכחו היום בדיון נציגי הרוכלים בשווקים, אזרחים מתוסכלים וחקלאים - כולם לא הסתירו אף לא לרגע את הסתייגותם מהסעיף המסתמן.

"אנחנו החד הוריות ומעוטי היכולת חיים ממשכורת 2,600 שקל. לפני הבחירות נתניהו הבטיח שהוא יעזור לחלשים אבל אף אחד לא מסתכל עלינו. נראה לי שאתם רוצים שנעשה מה שעשו בארגנטינה, שברגע שיעלו עוד קצת את מחירי הלחם נפרוץ", אמרה ג'ינה תייר - אם חד הורית מצפת. "אי אפשר לחיות כך יותר. אני גרה בצפת ואני מתפללת שנסראללה יזרוק עלינו קטיושות. אם נצא לעבוד נצטרך לשלם אגרת טלוויזיה וארנונה. תהרגו אותנו וזהו".

יצחק חקלאי, חקלאי שנכח בדיוק, סיפק אף הוא את נקודת מבטו על הדברים ולא בחל גם באיום: "החוק הרע הזה יהיה המסמר האחרון בארון של מגדלי הפירות והירקות ויפגע פגיעה אנושה בשכבות החלשות. כל החכים שירימו יד בעד החוק הזה, ציבור החקלאים לא ישכח ולא יסלח על זה!".

שטרית: "תקציב של טיפשות וטימטום כלכלי וחברתי"

השר מאיר שטרית החריף היום את הטונים הקשים בהם משתמשת האופוזיציה כנגד התקציב כשכינה אותו "טיפשות וטמטום כלכלי וחברתי".

שטרית דרש לבטל את שני הסעיפים השנויים-במחלוקת, של ביטול הפטור ממע"מ על פירות וירקות ועל תיירות וקרא להקפיא את הפחתת המיסים המתוכננת והבטיח: "אם אכן זה יקרה אדאג שהאופוזיציה לא תתנגד לתקציב".

"אם הם כל כך רוצים להוריד מיסים - שיפחיתו את המע"מ. ייצאו גדולים לכל הדעות", סיכם שטרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully