וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש ממשלה, אין ראש

מיכאל בן ארי

30.6.2009 / 12:35

מי שמבטיח ימין ומקיים שמאל, מי שנשבע על הארץ ומוותר עליה מול העולם ומי שנותן למפלגת העבודה לשמור לו על השמנת הוא לא מנהיג. מיכאל בן ארי מתגעגע למסבירן המוכשר שכשל

כשמזכירים את השם של ראש הממשלה נתניהו, אני עוצם את העיניים ונזכר בימים שהוא היה שגריר באו"ם. מין ניסיון להמתיק גלולה מרה בחלומות שווא ילדותיים. כמה טוב אני חושב לעצמי, לו היה לנו מנהיג אמיתי, כזה שיודע לעמוד בלחצים ויש לו בחזית הבינלאומית מסבירן מוצלח ומוכשר.

לו רק היה לנו מנהיג שיודע לא רק להבטיח, ולא רק להתיימר. אך המציאות טופחת לנו על הפנים בפעם השניה. בפעם הראשונה שכיהן כראש ממשלה קיבלנו את המשך התנופה של אסון אוסלו, ועכשיו אנחנו מקבלים התיישרות מוחלטת עם מצע ההשמאל, עטוף בכמה ניירות משומשים. אז מה עם הכרעת הבוחר היתה במובהק כנגד ה'קריז' של קדימה בדבר חלוקת הארץ? הצהרות מנהיגים בטרם בחירות, שוות כאן כקליפת השום.

ממשלת העבודה בראשות הליכוד

גניבת רצון הבוחר מלאה בתירוצים, כיאה למסבירן. אך שיהיה ברור לא כל מאמן יכול להיות שחקן, לא כל דובר יכול להיות מנהיג. נתניהו וממשלתו מראים רפיסות מוחלטת בכל מה שקשור למנהיגות. הכניעות של נתניהו באות בצרורות. ראשית, כדי להיראות לגיטימי הוא קנה את מפלגת העבודה המרוסקת והמסוכסכת עם עצמה במחיר מטורף של ארבעה שרים ושני סגני שרים. כשהציב את ברק כשר ביטחון לימד אותנו נתניהו, שהבטחותיו להמשך פיתוח ההתיישבות והאחיזה ביהודה ושומרון נמסו על הקרח עליהם הם נכתבו.

הפגישה הלילית עם עופר עיני שהכתיב את כללי המשחק במשק הפכה את תוכנית מאה הימים הכלכלית לחומר נהדר למיחזור נייר. שלא לדבר על השמועות העקשניות, המדברות על כניעה מוחלטת בסוגיית שליט, כזו שתביא לנו מחיר דמים נורא.

העולם בז למתרפסים

מול אובמה ומדינות אירופה נתניהו פשוט מתחנן. נתניהו מבטיח להם שוב ושוב להתנהג יפה ובהתאם לציפיות, אך הפטרונים שלו בזים לו ולנו פעם אחר פעם. הם לא היו מעיזים לעשות את זה למי שמראה מנהיגות, למי שהיה אומר בקומה זקופה לקהילה הבינלאומית, את מה שאמר לבוחריו ערב הבחירות. אך כשמגלים שוב ושוב כישורי הסברה, במקום כישורי מנהיגות, מקבלים רפיסות, כזו שתמיד מובילה לרפיסות הבאה.

בתום אחד גילה ראש הממשלה מנהיגות, וזה היה כשהקים את ממשלה. ממשלה חסרת משמעות עם שרים חסרי השפעה. הוא ביצר אותה בשלושים בולמי זעזועים, כל אחד מהבולמים מבין היטב את 'גודל' השפעתו. באופן זה יכול המושל לשלוט ביד רמה. כדי להרגיע את הספסלים האחוריים של הליכוד, שמא מאן דהוא יעז לצייץ בדבר ביקורת, או יבקש לכנס את מרכז המפלגה לדיון בדבר נאמנות המנהיג למצע. שיעור נוסף בבמנהיגות, הוא נותן לאופוזיציה, בהעברת חוקי משילות שערוריתיים. באלו יש לציין מנהיגותו מושלמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully