וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: נשאף לרפורמה בחט"ב בהסכמת המורים

נעמה טלמור

30.6.2009 / 13:30

לדברי שר החינוך, בכוונתו להבטיח שייכללו ברפורמת "אופק חדש" חטיבות ביניים שבהן רוב המורים תומכים ברפורמה

שר החינוך גדעון סער התייחס היום (שלישי) לתוכנית משרדו ליישם את רפורמת "אופק חדש" גם בחטיבות הביניים, בנוסף ליישומה הצפוי בבתי ספר יסודיים ובגני ילדים. בשיחות סגורות אמר סער: "התוכנית היא להבטיח כניסה של חטיבות הביניים ל'אופק חדש', שבהן רוב המורים תומכים בכניסה לרפורמה. משמע שאין מיעוט של מורים שרוצים להיכנס".

אתמול התייחס סער להשתלבות הצפויה של ארגון המורים ברפורמה במערכת החינוך. בדיון של ועדת הכספים בכנסת אודות תקציב משרד החינוך לשנים 2010-2009, אמר סער: "נפגשתי עם יו"ר הארגון רן ארז. הוא ואני הבענו נכונות להיכנס לשיחות על כניסה של ארגון המורים למתווה של רפורמה ואני מקווה שנוכל להתחיל במשא ומתן".

"זה לא נכון שארגון אחד בתוך רפורמה והשני לא", הבהיר סער, "נעשה את המירב להכניס גם את הארגון השני לרפורמה". יו"ר הארגון רן ארז מסר בתגובה לדברי סער: "אנו מברכים את שר החינוך, אשר בניגוד לקודמתו מבין שלא ניתן לנהל מערכת חינוך בשיטות של 'הפרד ומשול', אלא רוצה לבנות יחד עם ארגון המורים העל יסודיים רפורמה מוסכמת במתכונת 'עוז לתמורה', כפי שהתחייבה הממשלה בהסכם עמנו בתום השביתה הגדולה".

בשנה הבאה צפויים להיכנס לרפורמת "אופק חדש" שיזמה שרת החינוך הקודמת יולי תמיר, 450 בתי ספר ו-500 גני ילדים. 51 מבתי הספר הם חטיבות ביניים, בהן מלמדים מורים הן מהסתדרות המורים שחתמה על הרפורמה והן מארגון המורים שבחר לא להיכנס לרפורמה. בשנה האחרונה התנהל מאבק קשה של ארגון המורים נגד משרד החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה, כדי שמורי ארגון המורים לא יאולצו ללמד על בסיס תנאי הרפורמה. בית הדין הארצי לעבודה דחה בשבוע שעבר את דרישות הארגון וקבע כי כל מורה הינו עובד מדינה ואין זה חשוב לאיזה ארגון הוא משתייך. לפיכך, חטיבות ביניים בהן מלמדים מורים המשתייכים לארגון המורים יחויבו ליטול חלק ברפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully